شناسه خبر: ۴۶۷۲
بازدید: ۴۱۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: دیالوگ های سینما باید به مشکلات واقعی کشور بپردازد

حجت الاسلام نصراله پژمانفر عصر سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، با بیان اینکه سینما می تواند در جامعه تاثیرات عمیق داشته باشد، اظهار کرد: این رسانه همچنین به عنوان ابزار ایجاد گفتمان و وسیله گفتگو مورد استفاده قرار می گیرد.

وی به مهم ترین مشکل موجود در سینماها اشاره کرد و ادامه داد: برای حل بسیاری از معضلات بهتر است دیالوگ های سینمای ما به مشکلات واقعی کشور بپردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: طبق تحقیقی که در مرکز پژوهش های این مجلس پیرامون مقایسه سینمای ایران با سینمای آمریکا صورت گرفت، مشخص شد یکی از تفاوت های سینمای ما با سینمای واقعی دنیا و کشور های غرب این است که در آن کشورها اتاق فکر وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: این اتاق فکر مسائل مربوط به کشورها را استخراج کرده و بر اساس آن ها قصه، فیلم نامه و فیلم تولید می شود اما آثار تولیدی در سینما یا سریال های تولیدی تلویزیون ایران بر اساس اهمیت و دنیای خود فیلمنامه نویس شکل می گیرد و دنیای او روی پرده سینما می رود.

حجت الاسلام پژمانفر در خصوص نقش انقلاب اسلامی بعد از وقوع آن عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی را در ایران و جهان رایج کرد که تا قبل از آن رواج و عمومیت نداشت.

وی با بیان اینکه بسیاری می خواهند انقلاب اسلامی را مانند سایر وقایع مشابه در جهان معرفی کنند، ابراز کرد: اما در حقیقت انقلاب اسلامی ایران یک جریان فکری بود که محدود به این جغرافیا نمی شود و تحولات بسیار در نقاط دیگر جهان ایجاد کرد و به همین علت است که نظام سلطه با ما درگیری دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از همان ابتدای انقلاب، این حرکت با مجموعه ای از چالش ها و مشکلات روبرو بود که مهمترین آن، جنگ تحمیلی است که ۱۷ ماه پس از انقلاب روی داد.

وی با اشاره به اینکه حضور اقشار مختلف مردم تهدید جنگ تحمیلی را به فرصت تبدیل کرد، عنوان کرد: انقلاب توانست همه مردم را پای کار بیاورد و بسیاری از چالش ها در سایه حضور مردم رفع شد.

حجت الاسلام پژمانفر استفاده از ظرفیت مردم را برای انقلاب مهم دانست و گفت: تحولات مهم در این کشور با محوریت مردم رقم می خورد زیرا انقلاب اسلامی مردم را نامحرم نمی داند./

انتهای پیام