شناسه خبر: ۴۶۴۴
بازدید: ۶۹۳
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

دولت بارها اعلام کرده اعتبارات کافی برای طرح فرودگاه مشهد را ندارد/باید دقت داشت تا در این قرار داد حقوق کشور تضییع نشود

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر در ارتباط با ساخت و بازسازی فرودگاه جدید در مشهد، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا فضاى اقتصادی کشور فعال بشود و باید کارهایی که منجر به عدم رونق و پویایی این فضای فعال اقتصادی می شود را جلوگیری کرد.

وی افزود: در ارتباط با موضوع فرودگاه مشهد که نیاز است به آن پرداخته شود و همچنین نیاز به توسعه ی آن داریم تا پاسخ گوی مراجعات داخلی و خارجی باشد و از طرفی هم با مشکل باند فرودگاه مواجه هستیم که بدلیل پروازهای زیادی که صورت میگیرد منجر به ناراحتی و آلودگی های صوتی در منطقه شده است.

آن چه که باید به آن توجه کنیم این است که مقدمه ی سفر زائران به مشهد مقدس باید آسان شود و شاهد حضور پرشور و پر رنگ زائران به مشهد باشیم اما در عین حال دولت اعلام کرده اعتبارات لازم برای این طرح را ندارد و سالیان سال است که این طرح روی زمین مانده است.

نماینده ی مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به طرح این مشکل از سوی دولت،این قرارداد می تواند به عنوان یک طرح ملی و بصورت فاینانس با اعتبارات خارجی صورت بگیرد اما باید دقت داشت تا در این قرار داد حقوق کشور تضییع نشود و تاجایی که امکان دارد کسانی که قرار داد را می بندند از کارشناسان داخلی و ظرفیت های داخلی و فقط سرمایه ای به صورت وام استفاده شود و حقوق مردم تضییع نشود.

پژمانفر ادامه داد: نکته ی دیگر اینست که ظرفیت های داخلی خودمان را نباید فراموش کنیم هم در حوزه ی کارشناسی و هم در حوزه اجرایی افراد توانمند و با تجربه ای را داریم که که میتوانند فعالیت های مناسبی را در این عرصه داشته باشند ، باید اینطور باشد که اولویت ظرفیت های داخلی باشد و در این عرصه به کار گرفته شوند و نباید بی اعتنا بود.

اولویت به این صورت است که :
۱- این اتفاق باید در جهت توسعه ی زیر ساخت ها باشد برای ارائه ی خدمات
۲ -استفاده از ظرفیت های داخلی
۳- در قرار دادی که بسته می شود صندوق توسعه ی ملی که در ارتباط با این موضوع پیگیری می کنند مراقبت شدید کنند تا در منافع ملی و شهری مشهد در کشور تضییع صورت نپذیرد./

انتهای پیام