شناسه خبر: ۴۶۱۴
بازدید: ۷۲۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۵

بودجه ای در مورد «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» اختصاص نیافته است

حجت الاسلام نصراله پژمانفر روز سه شنبه در حاشیه مراسم آغاز مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تمامی خبرنگاران و رسانه ها انتظار دارم تا کتاب هفتگی برنامه های مشهد ۲۰۱۷ را مطالعه کنند و با قرار دادن یک روزشمار در تقویم های خود این برنامه ها را بررسی کنند.
وی ادامه داد: انتظار می رود رسانه ها و خبرگزاری ها با بررسی های خود ثابت کنند که آیا این برنامه ها فقط در حد کتاب باقی می ماند و یا برنامه های آن اجرایی می شود.

** جلسه افتتاحیه یا اختتامیه؟
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال ایرنا که چشم انداز مشهد ۲۰۱۷ را چگونه می بینید، اظهار امیدواری کرد که مراسم افتتاح رسمی مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام جلسه اختتامیه نباشد.
وی افزود: من نگران هستم که این جلسه در واقع یک جلسه اختتامیه باشد و دوستان بگویند ما کار خود را انجام دادیم در حالی که این موضوع باید در سطح جهانی دیده شود.
پژمانفر همچنین گفت: مشهد ۲۰۱۷ زمانی موفق است که سرانه حضور انسان هایی که در جهان اسلام زندگی می کنند، پس از یک سال در مشهد افزایش پیدا کند. یعنی سرانه مسلمانانی که با مشهد آشنا می شوند یا به مشهد سفر می کنند و از ظرفیت های این شهر استفاده می کنند به طور محسوس افزایش پیدا کند.
وی تاکید کرد: بنده بر اساس این برآورد، نگران هستم و از این رو تلاش می کنم تا به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به دستگاه های مربوطه فشار آورم تا در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد یک اتفاق خوب باشیم.

** جای خالی ۵۰ وزیر فرهنگ از کشورهای اسلامی
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: البته فعالیت های انجام شده به ویژه در مراسم روز سه شنبه، خوب بود و افرادی شرکت کردند ولی در این جلسه با توجه به قراری که داشتیم باید بیش از ۵۰ وزیر فرهنگ از کشورهای مختلف حضور پیدا می کردند ولی به جز چند وزیر فرهنگ به ویژه از کشورهای اسلامی اصلی، وزیران فرهنگ شرکت نکردند و این مساله نشان دهنده قوت نیست.
وی افزود: وظیفه ما حمایت از مشهد ۲۰۱۷ است و این سخنان را به عنوان یک کارشناس بیان می کنم. چون حداقل پنج سال در این حوزه فعالیت داشته و درمورد مشهد ۲۰۱۷ تلاش های فراوانی داشته ام که از جمله با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح سئوال کرده و فشار آورده ام، به دنبال پول بودم و ردیف درست کردم و کسی نمی تواند بگوید پژمانفر از کنار گود سخن می گوید.
این نماینده مردم مشهد همچنین گفت: انتظار دارم همراهی تمام جریان های تاثیرگذار، فقط ظاهری نباشد و همه جریان ها به ویژه دولت فعالیت کرده و در این زمینه تاثیرگذار باشد.
پژمانفر افزود: امروز که به صورت رسمی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد، اقتضاء می کرد که چنین جلسه ای با طراز بالاتری برگزار شود و حضور رئیس دولت می توانست این فضا را جدی تر کند و شایسته بود طراز میهمانان این مراسم نیز بالاتر از این باشد.

** بودجه مشهد۲۰۱۷ در حد صفر است
نماینده مردم مشهد گفت: امیدوارم برنامه های مشهد ۲۰۱۷ ادامه پیدا کند اما هنوز بودجه ای در ارتباط با این موضوع نداریم.
وی افزود: معنای ایجاد یک ردیف به این موضوع به عنوان کمکی برای مشهد ۲۰۱۷ از نظر بنده که پنج سال در کمیسیون تلفیق مجلس فعالیت کرده ام به منزله صفر است و در واقع کار سیاسی است. یعنی از یک طرف می گوییم برای این کار اعتبار در نظر گرفته ایم و از طرف دیگر عملا این پول ها تخصیص پیدا نمی کند. چون وقتی دولت نمی تواند حقوق اولیه خود را پرداخت کند طبیعی است که در این کمک ها نیز موفق نخواهد بود./

انتهای پیام