شناسه خبر: ۴۵۹۸
بازدید: ۴۳۰
تاریخ انتشار: شنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۵

هنر، مظهری برای نشان دادن آیات الهی است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت الاسلام نصر اله پژمان فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، شب گذشته، ۳۰ دی ماه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره فیلم کوتاه رویش که در سینما آفریقا برگزار شد، اظهار کرد: در نظام هستی همه چیز ناپایدار است اما بعضی از چیزها باعث می شود نظام هستی تغیر کند و پایدار و جاوید شود. یکی از این موارد، هنر است که باعث پایداری و جاودانگی خواهد شد، به طوریکه ثمره هنر ده ها و هزاران سال ماندگار می ماند.

حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به جایگاه ویژه هنر دینی، تاکید کرد: اگر هنر، مظهری برای نشان دادن آیات الهی و قدرت لایزال خداوند در نظام دینی باشد، جاوید و ماندگار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم تشنه دریافت پیام دینی هستند، ابراز کرد: جشنواره دینی رویش این ویژگی را برای ارائه پیام دین به اقشار مختلف فراهم کرده است.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخاطبان جشنواره رویش، بیان کرد: دیگر امروز مخاطبان فیلم رویش قشر خاصی نیستند، بلکه این جشنواره متعلق به همه است و همه اقشار جامعه می توانند از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام پژمانفر در ادامه با اشاره به ساخت شهرک سینمایی در مشهد، اظهار کرد: مشهد الرضا سرشار از ظرفیت های هنری است که می توان از آن استفاده کرد و بهره برد.

وی تاکید کرد: به جرات می توان گفت که اگر هنرمندان مشهدی ساکن تهران و دیگر شهرهای کشور به مشهد بازگردند، انجام فعالیت افراد پایتخت نیز به پای مشهد نمی رسد./

انتهای پیام