شناسه خبر: ۴۵۸۹
بازدید: ۴۱۳
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲۷ دی ۱۳۹۵

اوضاع بودجه فرهنگی در سال ۹۶ خوب نیست/ دولت به فکر چاره باشد

نصراله پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درگفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره میزان توجه دولت به بودجه فرهنگی در لایحه بودجه سال ۹۶ اظهار کرد: بودجه فرهنگی مناسبی متاسفانه از سوی دولت به این بخش در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: با مطالعه ای که انجام دادیم مشخص شده است که اصلا دولت و دستگاه های اجرایی به بخش فرهنگ اعتنا و ارزشی قائل نیستند روندی که بدون شک به سود جامعه نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: مسئله فرهنگ مسئله مهمی است و اگر ما بخواهیم در بخش های مختلف از جمله اقتصاد با تحول روبرو شویم لازمه این کار این است که ما مسائل حوزه فرهنگی را جدی بگیریم .

پژمان فر تاکید کرد: در مباحثی مثل حجاب و عفاف اعتبارات ناچیزی در لایحه بودجه سال ۹۶ در نظر گرفته شده است که این موضوع با توجه به اینکه حقوق پرسنل و کارمندان دستگاه های فرهنگی از خود این ارگانها تامین می شود موضوع تاسف باری است.

وی خاطر نشان کرد: بنده در مجموع اوضاع فرهنگی کشور را با توجه با اعتباراتی که دولت در لایحه بودجه ۹۶ اتخاذ کرده است خیلی خوب ارزیابی نمی کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: امیدوار هستیم در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۶ در مجلس و همچنین کمیسیون فرهنگی نمایندگان ملت نسبت به اصلاح این موضوع وارد عمل شوند.

وی افزود: توجه به بخش فرهنگ و حوزه هایی چون حجاب وعفاف در شرایط فعلی و با توجه به موضوع تهاجم فرهنگی امری ضروری است و انتظار می رود به دولت و دستگاه های اجرایی اقدامات موثری را در این راستا انجام دهند.

پژمان فرتصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی زیر مجموعه دولت و نهادهای دیگر باید در راستای توجه به بخش فرهنگ و مطالبات این حوزه به صورت جدی وارد عمل شوند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به مقوله تهاجم فرهنگی انتظار است که نمایندگان ملت در این حیطه با دقت و سرعت لازم وارد عمل شوند./

انتهای پیام