شناسه خبر: ۴۵۶۵
بازدید: ۵۳۳
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۲۳ دی ۱۳۹۵

حجت الاسلام پژمان فر: شرمنده قرآن و مردم هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین نصراله پژمان فر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به اینکه لایحه دولت امسال یک نقیصه بسیار فاحشی از لحاظ مبانی و عملی دارد، گفت: تلاش داریم تا در مجلس شورای اسلامی این موضوع را اصلاح کنیم. سابق بر این پیش‌بینی ما این بود که با توجه به اسناد بالادستی و وظایفی که نظام در حوزه مسائل قرآنی دارد، حداقل باید ۲ هزار میلیارد در اعتبارات سالیانه برای قرآن پیش‌بینی شود.

نماینده مردم مشهد و کلات عنوان کرد با توجه به مشکلاتی که دولت‌ها داشته‌اند، ما را به این فضا آورده است که بتوانیم با حداقل‌هایی بسازیم. این مسئله یک مسئله مهم است چون دولت‌ها سیاست‌های خود را در لایحه بودجه نشان می‌دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه اعتبارات قرآنی در سال ۹۴ حدود ۲۰۰ میلیارد پیش‌بینی شده بود، افزود: از این مبلغ متأسفانه ۵۰ میلیارد تخصیص پیدا کرد و ۲۵ میلیارد تأمین اعتبار شد، در نهایت نیز نقدینگی صفر شد و موجب شد تا خاطره تلخی را برای همه ما به دنبال داشته باشد. امسال نیز اگرچه اعلام شده است که تأمین اعتبار شده است، اما هنوز پرداختی صورت نگرفته است.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با پیگیری‌های بسیار زیادی که صورت گرفته است دولت قول داده تا بخشی از تعهدات خود را عملی کند، بیان کرد: در سال ۹۶ پیش‌بینی بودجه قرآنی در لایحه دولت ۱۰۰ میلیارد بوده است، این رقم بسیار کم است، ما انتظار داشتیم که ۲۰۰ میلیارد سال قبل افزایش پیدا کند نه اینکه کمتر شود.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق حتماً برای ایجاد تغییرات در بودجه تلاش خواهیم کرد. در این موضوع مذاکرات مفصلی داشته‌ایم اما چون هنوز عملیاتی نشده گزارشی ارائه نمی‌کنم، با این وجود همین امروز توانستیم حداقل برای یکی از بخش‌های قرآنی کشور مبلغ ۵۰ میلیارد انتقال دهیم. پیشنهاداتی داریم که اگر انجام شود و دولت نیز همکاری کند سال ۹۶ را با مقداری وسعت در فضای قرآنی سپری خواهیم کرد، البته به شرط اینکه دولت صادقانه وعده‌هایی را که داده است عمل کند.

دولت با اختصاص بودجه مناسب به انتقادات پاسخ دهد

پژمانفر در بخش پایانی صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه دولت‌ها همیشه در پیچاندن مسائل استاد بوده‌اند، گفت: همیشه این موضوع در کم‌کاری دولت‌ها در حوزه قرآن مطرح بوده است، امیدواریم این دولت در این چند ماه از عمر خود این ایراد وارده را برطرف کند. تنها چیزی که می‌توانیم به مردم بگوئیم ابراز شرمندگی نسبت به قرآن و مردم است که نتوانسته‌ایم در جمهوری اسلامی قدمی برای توسعه فرهنگ قرآنی برداریم. ما نسبت به قرآن و دین وظیفه داریم تا هر خدمتی را انجام دهیم، اگر ما هر کدام وظایف‌مان را انجام داده بودیم اکنون این وضعیت وجود نداشت./

انتهای پیام