شناسه خبر: ۴۵۳۷
بازدید: ۱۷۴
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۱۶ دی ۱۳۹۵

جشنواره «عمار» باید فیلم سازان آزادی خواه و حق طلب دنیا را به هم متصل کند

نصراله پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در بازدید از هفتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» عنوان کرد: عمار یک حرکت بدیع است که در مسیر دیگر جشنواره ها بازی نکرده و در حال جاده سازی برای خود است. به عبارت بهتر و دقیق تر جشنواره مردمی فیلم عمار قواعد بازی در میان دیگر جشنواره ها را به هم زده است.

وی افزود: جنس این جشنواره با جشنواره های دیگر متفاوت است و سالن های اکران فیلم های آن، جوایز این جشنواره، افرادی که در آن شرکت می کنند و حرف هایی که در آن زده می شود با همه جشنواره های دیگر بسیار تفاوت دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ادامه داد: جشنواره مردمی فیلم عمار فرصتی است برای اینکه آن کارهایی را که فرصت و زمینه انجام آن تا امروز نبوده و باید انجام بدهیم، عملی کنیم.

وی افزود: بر این اساس آینده سینما را آینده خوبی می بینم که بتواند دنیا را تحت تأثیر خود قرار دهد و بتواند سینمای انقلاب اسلامی را در تراز انقلاب اسلامی با اتکا به همین جوانانی که به صورت نه چندان حرفه ای فیلم می سازند، پیش ببرد و به دنیا معرفی کند.

پژمان فر خاطرنشان کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار حرکتی نیست که به واسطه تعدادی از جوانان انجام شده و در حال انجام باشد، بلکه عمار یک جریان فکری است، این جریان فکری افراد خاص خود را هم دارد که این افراد نه تنها در ایران که در سراسر دنیا هستند.

وی اضافه کرد: در همه جای دنیا از آمریکا گرفته تا آفریقا و اروپا هستند افرادی که این جنس کار را می پسندند و مهمترین وظیفه جشنواره مردمی فیلم عمار باید این باشد که این افراد را همانند یک نخ تسبیح به هم متصل کند؛ زیرا اگر این افراد با هم پیوند بخورند، می توانند حرف های بزرگی را در دنیا به زبان بیاورند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: امروز کمپانی های بزرگ و جریان های سیاسی که در پشت این کمپانی ها قرار دارند، این اجازه را نمی دهند که این افراد آزاده و حق طلب حرف های به حق و آزادی خواهانه خود را بر زبان بیاورند. من افرادی از این جنس را در آمریکا، کانادا، استرالیا و کشورهای اروپایی دیده ام که از این جنس نگاه در فیلم سازی برخوردار هستند./

انتهای پیام