شناسه خبر: ۴۴۸۳
بازدید: ۶۲۹
تاریخ انتشار: شنبه - ۴ دی ۱۳۹۵

پژمان فر عنوان کرد: باید زیرساخت استقبال از زائرین پیاده به بیش از ۱ میلیون افزایش یابد

حجت الاسلام پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در مراسم شکرگزاری نوفیق خدمت به زائران حضور یافت و پس از اقامه نماز، به ایراد سخنرانی برای خادمان پرداختند.

رئیس کمیسیون فرهنگی در این مراسم عنوان کرد زیارت یک امر بسیار مهم روحانی است که برای رسیدن به آرامش کمک می‌کند. این نماینده مردم مشهد افزود در مجلس بنده به جد پیگیر حل موانع امر زیارت هستم.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند وظیفه حاکمیت اسلامی است که امر زیارت را به عنوان یک نیاز اصلی جامعه مانند آب و برق مردم پیگیری کند.

وی افزود در حالی که حداقل ۲۱۷ شبکه معاند فارسی زبان در جهت تخریب اذهان مردم فعالیت می کنند و به دنبال از بین بردن باورهای مردم هستند، ضرورت همت مردم و مسئولین در توسعه فعالیت های فرهنگی اینچنینی بیش از پیش نمایان می‌شود.

ایشان با اشاره به جمع کثیر زوار پیاده عنوان کرد: حدود ۳۰۰ هزار نفری که پیاده برای زیارت آمدند باید هرکدام سفیری تبلیغی در اجتماع باشند.

پژمان فر همچنین افزود باید فرهنگ خدمت رسانی به زائرین احیا شود. به گونه‌ای که بتوانیم زیرساخت‌های استقبال از زائرین را توسعه دهیم و به ۱ میلیون نفر برسانیم که این مهم فقط با مشارکت همه جانبه مردم و کار جهادی مسئولین میسر خواهد بود.

ایشان در ادامه با انتقاد از عدم درج بحث مهم زیارت در برنامه ششم توسعه افزود: زیارت یک امر حاکمیتی است در صورتی که دولت حتی ردیف بودجه‌ی آن را حذف کرده است که قبلاً سالی ۲۰۰ میلیارد به این مهم اختصاص داده می شد.

وی در انتها عنوان کرد این نگاه که از هر لحظه خودتان در خدمت رسانی به این زائرین غافل نباشیم، نگاه ارزشمندی است و ان شا الله که مورد عنایت خاصه‌ی علی بن موسی الرضا (ع) قرار بگیریم./

انتهای پیام