شناسه خبر: ۴۴۴۰
بازدید: ۱۷۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از مرکز مدیریت حوزه‌های علمی خواهران

جمعی از نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) در سفر به قم از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران بازدید کردند.

نصراله پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در جریان این بازدید با اشاره به ظرفیت حوزه های علمیه خواهران و توجه بیشتر به این مراکز پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی توسعه سخت افزاری حوزه‌ها را مدنظر دارد و ما معتقدیم که باید تعامل مستمری بین مجلس، دستگاه‌های اجرایی و حوزه ها ایجاد شود.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ضمن ارائه گزارش عملکرد از این مرکز اظهار کرد: مدارس علمیه خانم‌ها ۵۰ سال سابقه دارد اما تا قبل از پیروزی انقلاب عدد آن کمتر از انگشتان دست بوده است. در حالی که ما اکنون ۵۰۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور و ۸۰ هزار طلبه در کل کشور داریم و ۱۰۰ هزار طلبه فارغ التحصیل نیز داریم.

وی با اشاره به تقاضای زنان برای حضور در حوزه های علمیه یادآور شد: در حال حاضر ۹۵ درصد اساتید از خانم‌ها هستند و هدف گذاری ما این است که صد در صد اساتید از خانم‌ها باشند چرا که ما معتقد به تفکیک جنسیتی هستیم که این امر در بالا رفتن خط آموزش تاثیرگذار است./

انتهای پیام