شناسه خبر: ۴۲۶۹
بازدید: ۱۹۹
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۵ آبان ۱۳۹۵

مشکل سهامداران پدیده و حتی پردیسبان با اقدامات معمولی قابل حل نیست، اراده جدی نیاز است

حجت الاسلام و المسلمین نصراله پژمان فر که روز گذشته در جمع سهامداران پدیده حضور یافته و خبر دستور نائب رئیس مجلس مبنی بر تشکیل جلسه مسئولان مربوط با موضوع پدیده، میزان و موسسات مالی و اعتباری با کمیسیون اقتصاد را مطرح کرده بود، گفت: متاسفانه اقداماتی که برای حل مسئله پدیده شاندیز یا عبور از بحران موسسات مالی و اعتباری مثل میزان و ثامن الحجج (ع) یا حتی مسئله ای مثل پردیسبان صورت می گیرد اقدامات معمولی است و نمی تواند برای حل این مشکلات و بازکردن گره کار مردم موثر باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان این که به نظر می رسد برخی مسئولان از ادامه این روند و برگزاری چنین تجمعاتی چندان ناراضی هم نیستند، تصریح کرد: گاه می بینم برخی افراد برای این که چنین مشکلاتی را بر گردن دولت قبل بیندازند و از آن استفاده کنند اراده ای برای حل مشکلات ندارند. برای همین بسیاری از جلساتی که برگزار می شود صرفا با تاکید بر حل مشکل و ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات مردم تمام می شود و خروجی مناسبی ندارد. در واقع تاکید بر حل مشکل با اقدام معمولی نتیجه نمی دهد.

پژمان فر افزود :به نظر من بسیاری از مردمی که در این پروژه ها سرمایه گذاری کرده اند به تبلیغات اطمینان کرده اند و در واقع براساس قوانین کشور در یک کار اقتصادی شریک شده اند اما ما به عنوان مسئولان نظام نتوانسته ایم این مشارکت را به درستی هدایت ،حمایت و جمع بندی کنیم .از این منظر مردمی که امروز به عملکرد ما معترض اند حق دارند.

تشکیل جلسات دیگر طی هفته آینده

وی همچنین با اشاره به این که سرنوشت پدیده و میزان به هم گره خورده است، تاکید کرد: متاسفانه دیده می شود همین تصمیمات خوب اتخاذ شده برای بازگشایی اتاق مبادله سهام نیز با سنگ اندازی هایی همراه است که اجرا نمی شود. دراین باره می توان گفت طول زمان به پیچیدگی موضوع منجر شده است.بااین حال امیدواریم در جلسه کمیسیون اقتصادی با رئیس کل بانک مرکزی ،جلسه طرح سوال از وزیرکشور و جلسه روسای کمیسیون های مجلس درباره این مشکلات که هفته آینده برگزار خواهد شد شاهد تصمیمات خوبی باشیم.