شناسه خبر: ۴۲۲۲
بازدید: ۳۶۱
تاریخ انتشار: شنبه - ۲۴ مهر ۱۳۹۵

حجت الاسلام پژمان فر: تحریفات، فرهنگ عاشورا را زایل می‌کند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد نباید اجازه داد کارآمدی پیام کربلا با خرافه گویی و انحرافات کاهش یابد زیرا امروزه جریان‌هایی در دنیا وجود دارد که به دنبال ایجاد شرایطی به منظور شیعه هراسی هستند.

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اهمیت و ضرورت جلوگیری از بروز تحریف‌ها در ایام محرم، گفت: مسلما واقعه عاشورا یکی از حوادث تلخ در تاریخ است و این امر زاییده انحرافات برخی افراد در آن دوران بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام حسین (ع) در واقعه کربلا راه دستیابی به واقعیت‌ها و جلوگیری از انحرافات را نشان دادند، اظهار کرد: شهادت ایشان به منظور جلوگیری از منکرات و امر به معروف بود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه واقعه کربلا هزینه بزرگی در پی داشت لذا نباید دستاویز رفتاری و فکری برخی افراد برای بوجود آوردن انحرافات شود، ادامه داد: نباید اجازه داد کارآمدی پیام کربلا با خرافه گویی و انحرافات کاهش یابد.

وی در خصوص اهمیت جلوگیری از بروز انحرافات، افزود: تعدادی از افراد در صدر اسلام با عنوان خونخواهی و صرفا انجام عزاداری در راه امام حسین (ع) قدمی بر نداشتند لذا این اقدام موجب شد قیام توابین به مسیر انحراف برود و آثار بدی را برجای گذاشت.

پژمان‌فر با اشاره به اینکه در تبیین قیام امام حسین (ع) نباید اقداماتی را انجام داد که زمینه وهن تشیع در عالم امروز بوجود بیاید، اظهار کرد: در مداحی ها نیز باید مراقبت کرد که محتوا با موازین شرعی مخالف باشد.

این نماینده مجلس ضمن بیان اینکه امروزه جریان‌هایی در دنیا وجود دارد که به دنبال ایجاد شرایطی به منظور شیعه هراسی هستند، تصریح کرد: امروزه باید از هجمه‌های دشمنان نسبت به آرمان‌های شیعه جلویگری شود و یکی از راه‌های آن برگزاری درست مراسم‌های مذهبی بر اساس موازین دینی و شرعی است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنند تا از ظرفیت ایام محرم بهترین بهره فرهنگی – مذهبی به دست بیاید.