شناسه خبر: ۴۱۸۲
بازدید: ۳۲۳
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

پژمانفر رفتار دولت در قبال لایحه برنامه ششم توسعه را غیر مسئولانه خواند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخی با ظاهری مقدس مآبانه تلاش می‌کنند تا از ورود سخنرانان و منبریان و مداحان اهل بیت به مسائل سیاسی، روشنگری و موضع‌گیری آنها در هیات‌های مذهبی و مساجد جلوگیری می‌کنند. این حرکت همان جریان سکولاری است که دین را جدای از سیاست می‌داند و اتفاقا تفاوت اسلام ناب حسینی با اسلام یزیدی و آمریکایی در همین رویکردهاست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت محرم‌الحرام، گفت: در ایام محرم این گروه‌های مرجع برنامه‌ریزی مدونی برای استفاده از ظرفیت مردم با محوریت سیدالشهداء داشته باشند تا بتوان حداکثر بهره‌برداری از این حضور را به دست آوریم. همه باید بدانیم درس عاشورا درس ایستادگی، عزت، شرافت و مبارزه با طاغوت استکبار است نه درس مذاکره با کفر و الحاد.

وی خطاب به مسئولان حوزه هشدار داد: لازم است به این مسئله توجه داشته باشید که عَلم تشکیل حکومت که به دست با برکت رسول گرامی اسلام برداشته شد و با خون شهدای زیادی به ویژه خون سید الشهداء آبیاری شد امری است که در حوزه‌های علمیه نه تنها در تئوری‌سازی ابعاد مختلف آن وارد شد بلکه در استقرار و اجرای احکام آن نیز باید میدان‌دار آن باشید. اگر حکومت اسلامی بخواهد حکم اسلامی را به خوبی اجرا کند می‌بایست حوزه‌های علمیه با تمام ظرفیت از آن حمایت کنند و اگر حاکمین و مدیران دچار اشتباه شدند با تذکر جلوی، انحراف را بگیرند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: وظیفه دولت‌هاست که به تهیه زیرساخت‌ها و فعالین حوزه‌های علمیه در کل کشور اقدام کنند و مانند کلیه مراکز علمی به صورت سرانه حمایت‌های خود را در اعتبارات عمومی پیش‌بینی کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس مدعی شد: رفتار دولت در قبال لایحه برنامه ششم توسعه، غیر مسئولانه است. این مسئله نشان می‌دهد مجلس شورای اسلامی با یک اتفاق نادر در حوزه مدیریت اجرایی کشور روبروست. اتفاقی که اگر ادامه یابد به بدعت مبدل شده و برنامه‌های بلندمدت کشور با آسیب‌های جدی مواجه می‌کند. دولتی که با شعار قانون‌گرایی کار خود را آغاز کرده متاسفانه به عنوان قانون‌گریزترین دولت در تاریخ این کشور در حال کنتور انداختن است.

وی ادامه داد: بعد از گزارش دیوان محاسبات نسبت به حدود ۴۰۰ نفر چپاولگر بیت‌المال که با اخذ حقوق‌های نجومی لکه ننگی در دامن مدیران کشور نهاده‌اند لازم است دستگاه‌های اجرایی و قضایی با برخورد قاطع با آنان ضمن برگشت امواد مازاد برخورد درس‌آموزی با آنان داشته باشند. شاید این برخورد تسکینی بر جراحت وارده بر قلوب تمامی آحاد مردم باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی را به اندازه انقلاب اسلامی دانسته‌اند و به همین جهت شورای عالی فضای مجازی را راه‌اندازی کردند اما متاسفانه با وجود وظیفه قانونی در تشکیل حداقل ۷۳ جلسه متاسفانه در این دولت با تشکیل ۱۸ جلسه با کمترین مصوبات موجبات ضرر و زیان چندین هزار میلیاردی، دست‌بردن در جیب مردم، ارائه ناامن‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین اینترنت به مردم و محرومیت حداقل ۱۰۰ هزار نفر از اشتغال در این عرصه شده است.

وی خطاب به رییس‌جمهور، گفت: اگرچه وزارت ارتباطات در یک حرکت کاملا نمایشی کارهایی را به اسم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات شروع کرده اما حضرتعالی می‌دانید این اقدام مورد وفاق اعضای شورا و به تصویب جلسه شورای عالی فضای مجازی نرسیده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس خطاب به رییس‌جمهور هشدار داد: مصوبه آیسِسکو در برگزاری نشست وزرای فرهنگی کشورهای اسلامی اگرچه بارها از طرف مجلس مورد تذکر قرار گرفت و مورد تاکید قرار گرفت اما با بی‌مهری این اتفاق بزرگ در شهر مشهد برگزار نشده و متاسفانه با بی‌دقتی به سودان منتقل شد.

پژمانفر با اشاره به دو مشکل عمده شهر مشهد، گفت: مشکل تامین آب شرب مشهد به زخمی کهنه تبدیل شده است. این مسئله باید در سطح ملی رسیدگی شود همچنین عدم تطابق اعتبارات استانی با سرانه جمعیت و مساحت مشهد در کلیه اعتبارات، مطلبی منطقی است که در این دولت بی‌پاسخ مانده است.

این عضو فراکسیون ولایت مجلس با یادآوری سخنان وزیر اقتصاد آلمان، گفت: انتظار داریم وزارت اقتصاد و امور خارجه برخورد مناسبی با این موضوع داشته باشند.