شناسه خبر: ۴۰۹۸
بازدید: ۲۲۶
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۴ مهر ۱۳۹۵

نشست صمیمانه فعالان سرود مشهد مقدس با حجت الاسلام پژمانفر

در ابتدای این جلسه گزارش مختصر فعالیتهای سرود مشهد در قالب کلیپ ارائه شد و و در ادامه آقایان نیکوکار، ذبیحی، سجادی ارجمند، رفائی و انفرادی و خانم رودی از فعالان حوزه سرود مسائل و مشکلات حوزه سرود را تبیین کردند. هنرمندان ضمن ابراز رضایت از فضای جدید بوجود آمده در دوره جدید مدیریت شهری برای هنر سرود به تبیین برخی مسائل پرداختند که اهم مسائل مطرح شده شامل: نبود جشنواره در خور برای سرود، نیاز به ارتباط سرود با مساجد، مشکلات اجرایی و مالی هنرمندان سرود و …. بود.
حسن ختام بخش اول برنامه اجرای زنده سرود توسط گروه سرود نوجوانان “رویش” بود که مورد توجه و تشویق حاضرین قرار گرفت.
حجت الاسلام پژمانفر در ادامه جلسه با تبریک ایام عید و ابراز امیدواری برای تداوم ارتباط و حرکت رو به جلو این جلسه، بر این نکته تاکید داشتند که هنر در کنار اینکه باید تاثیر عمیق بر مخاطب داشته باشد، اما به این بهانه نباید فرصت از لایه¬های مختلف مردم گرفته شود. در برخی رشته های هنری شاهد محدودیت و انحصار هستیم اما برخی رشته¬های هنری این ویژگی را دارند که با کمترین معونه و امکانات تاثیرگذاری عمیق و پایدار در مخاطب ایجاد کنند.
در ادامه ایشان از سرود تاریخی که در بدو ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور اجرا شد به عنوان اتفاق بزرگ فرهنگی که در تاریخ پایدار و جاودان ماند یاد کردند که تولید آن هم به هیچ وجه فرصت و امکانات زیادی را نداشت.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن مقایسه سرودی که نوجوانان در این جلسه اجرا کردند با قالب سخنرانی برای ارائه همین مفاهیم، و ظرفیتهای آن تاکید کردند که سرود فرصت خوبی است که بتواند خیلی مفاهیم که نیاز امروز جامعه است را تبیین کند.
نماینده مردم مشهد اشاره کردند که آنچه در این زمینه در مشهد اتفاق افتاده، اتفاق بزرگی بود و این ویژگی که مشهد همواره در فعالیتهای فرهنگی پیشتاز بوده باید حفظ شود و آمادگی کمیسیون فرهنگی مجلس را برای پایداری و تداوم این حرکت فرهنگی اعلام کردند.