شناسه خبر: ۳۹۹۱
بازدید: ۴۵۶
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

نماینده مردم مشهد و کلات عنوان کرد: راه اقتصاد مقاومتی از فرهنگ می گذرد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اگر راهکارهای فرهنگی در کنار اقتصادی قرار نگیرد، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، روز سه شنبه روابط عمومی و امور بین الملل دفترمرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در جمع دانش آموزان انجمن های اسلامی با طرح مباحثی در خصوص اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: چیزی که در اوایل انقلاب در خصوص مشارکت مردم، ساده زیستی مسئولان و مردم مطرح بود اتفاق مهم فرهنگی بود که توانست در مقوله و معضل آن دوره تاریخ کشور یعنی جنگ، تاثیرات بزرگی داشته باشد.

وی گفت: به عبارت دیگر پس از پیروزی انقلاب و شرایط نامساعد در زمان وقوع جنگ تحمیلی، شرایطی سخت در کشور حاکم شد و می رفت که کشور را با تهدیدی بزرگ رو به رو کند، اما با تدبیر امام راحل به فرصتی بزرگ تبدیل شد که توانست همه مردم و مسئولان را یک صدا کرده و کمک بزرگی به حل معضل کشور کند.

پژمان فر خاطرنشان کرد: در آن دوره دشمن با تمام گستردگی امکانات وارد عمل شده بود و حتی بخش هایی را نیز تصرف کرده و در حال پیشرفت بود، در این شرایط امام راحل با اعتماد به توان داخلی از مردم در تمام عرصه ها و صنوف کمک گرفت و تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

پژمان فر گفت: در خصوص اقتصاد مقاومتی که با ریاضت اقتصادی متفاوت است، عنصر فرهنگ بسیار مهم است، یعنی باید مردم نقش خود را در این عرصه ایفا کنند و با اتکا به توان داخلی، خودباوری و اعتقاد به ظرفیت های درونی به عنوان فرهنگ به باور رسیده و گام های اساسی در این راه بردارند.

وی با اشاره به قاچاق در کشور، آن را عامل اساسی بیماری اقتصاد کشور ارزیابی کرد و گفت: این امر معضلات بزرگی در کشور برای اقتصاد ایجاد کرده است که سوء مدیریت آن را دامن می زند، لذا مردم باید برای حل این مشکل به میدان آمده و فرهنگ مبارزه با قاچاق را تحقق بخشند.

پژمان فر اظهار داشت: نگاه به حوزه فرهنگ باید نگاه دست اول باشد، در این زمینه انتقاداتی به دولت وارد است که البته به ریاست جمهوری در این خصوص گله هایی عرضه شده و اعلام کردیم که نگران این نوع نگاه و نادیده گرفتن توجه به فرهنگ هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه و ایجاد شبکه ملی ارتباطات (اینترنت ملی) گفت: اینکه بسیاری شبکه ملی ارتباطات را از ما مطالبه می کنند قابل تامل است و اینکه سرورهای استفاده ار اینترنت در کشور کانادا است چیز بسیار خطرناک و نادرستی است که اطلاعات ما در اختیار دیگران بوده و هزینه های زیادی از جیب مردم به آن تعلق می گیرد که بسیار آزار دهنده است.

وی گفت: طی روزهای اخیر از راه‎اندازی شبکه ملی ارتباطات سخن گفته شد که صحیح نیست، ضمن آنکه بحث فیلترینگ هم امری محال بوده و چیزی به عنوان فیلتر برای فضای مجازی نداریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث فیلم و سینما هم افزود: در دنیا، پیام ها در قالب فیلم و سینما ارائه می شود اما در کشور ما این اتفاق نمی افتد و به جای حل مشکل و معضل، به مشکلات و معضلات اضافه هم می شود و در این زمینه لازم است بچه های متدین و ارزشی وارد عرصه شده و به تولید برنامه ها و فیلم های سازنده دست بزنند.