شناسه خبر: ۳۹۸۵
بازدید: ۳۹۳
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

پژمان فر در همایش «هیات های محوری و برگزیده کشور»:۲۷۰ شبکه ماهواره‌ای ضدفرهنگی به زبان فارسی وجود دارد

mahvareرئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نباید تنها در مقابل تهاجم های فرهنگی دشمنان دفاع کرد بلکه باید با استفاده از ظرفیت های انقلاب اسلامی به صورت فعالانه وارد میدان شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر روز پنجشنبه در ششمین همایش «هیات های محوری و برگزیده کشور» در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم افزود: راه مقابله با توطئه های فرهنگی این نیست که فقط بگوییم اتفاقاتی در حال رخ دادن است بلکه باید به صورت تهاجمی اقدام های دشمنان را خنثی کرد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی برای مقابله با تهاجم های جنگ نرم دشمنان، بیان کرد: انقلاب اسلامی یک جریان فکری است که برای حفظ آن باید حوزه فرهنگ را تقویت کرد و در غیر این صورت حتی اگر جمهوری اسلامی در بخش های مختلف هم قدرتمند باشد باز با مشکل رو به رو خواهد شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش فرهنگ اسلام خواهی در دنیای کنونی و شیعه شدن ۱۵ میلیون تن در اثر فعالیت های فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی، ادامه داد: اگر اسلام خواهی تا این اندازه مورد توجه مردم جهان نبود، این همه تلاش برای اسلام هراسی و تزریق شبهه ها با هزینه های سنگین معنی نداشت.

پژمان فر با اشاره به اینکه ترویج معارف اهل بیت(ع) بهترین فعالیت فرهنگی است، گفت: قلب و جان انسان ها باید هدف برنامه های فرهنگی باشد و هیات های مذهبی به بهترین روش می توانند معارف دینی را در قلب انسان ها جای دهند.

وی افزود: امروز ما در دفاع از حریم اهل بیت(ع) و قرآن نباید منفعل باشیم بلکه باید آنقدر فعالیت های خود را گسترش دهیم که شبهه ها و انحراف ها به هیچ عنوان نتواند تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به این که در شرایط جنگ فرهنگی به سر می بریم، ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۰ شبکه ماهواره ای فقط به زبان فارسی در حال ترویج ناهنجاری های فرهنگی هستند.

وی با بیان فرصت ها و ظرفیت های جبهه انقلاب اسلامی برای مقابله تهدیدهای فرهنگی، گفت: مهمترین کانون هایی که برای انجام فعالیت های فرهنگی در اختیار انقلاب اسلامی است، مساجد و هیات های مذهبی هستند که ظرفیت خنثی کردن توطئه های دشمن را دارند.

ششمین همایش دو روزه «هیات های محوری و برگزیده کشور» با هدف ارتباط گیری مدیران هیات های مذهبی سراسر کشور با یکدیگر و آشنایی آنها با ویژگی های هیات مطلوب انقلاب اسلامی، از امروز با سخنرانی عالمان برجسته دینی و حضور مسئولان ۵۰۰ هیات، کار خود را در مجتمع یاوران مهدی(عج) در جوار مسجد مقدس جمکران، آغاز کرده است.

در جریان این همایش از خانواده شهیدان مصطفی و مجتبی بختی که سال گذشته در سوریه در جریان دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند، تجلیل به عمل آمد.