شناسه خبر: ۳۹۴۲
بازدید: ۴۸۰
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۵

هم اندیشی فعالان و نخبگان دانشجویی مشهد با حضور حجت الاسلام پژمانفر برگزار شد

اولین نشست از سلسه نشست های طرح دیدبان با حضور حجت الاسلام نصراله پژمانفر و جمعی از فعالان تشکل های دانشجویی مشهد در سالن جلسات تشکل های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام پژمانفر در ابتدای این جلسه به ارزش و برکات چنین جلساتی اشاره کرد و از دانشجویان خواست تا فضای دانشگاه را در چارچوبی که مورد انتظار نظام اسلامی و منطبق با بیانات مقام معظم رهبری ست،مدیریت کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد،در جلسه ای که تحت عنوان بررسی و نقد عملکرد سه ماه ابتدایی نمایندگان مشهد و کلات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، عنوان کرد:
دانشجویان باید بستری را فراهم کنند تا مردم و نخبگان جامعه بتوانند با نمایندگان خود در مجلس ارتباط داشته باشند.این جلسات برکات زیادی دارد و بسیار ارزشمند است.چرا که نمایندگان با نظرات شما آشنا می شوند و از آن استفاده می کنند .همچنین شما فرصت پیدا می کنید تا نظرتان را بگویید.
در ادامه دانشجویان با طرح دغدغه های خود در حوزه های مختلف، سوالات و پیشنهادات خود را بیان کردند.مباحثی که بیشتر روی آنها صحبت شد موضوعاتی از جمله ؛ حاشیه نشینی شهر مشهد و بحث فقر، حقوق های نجومی، برگزاری کنسرت ها و عدم توازن فرهنگی در کشور بود.
نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه باید علل مسئله حاشیه نشینی شهر مشهد را در نظر گرفت،خاطر نشان کرد:
در مورد مسئله حاشیه نشینی شهر مشهد ما در مجلس مطرح کردیم که باید دو اقدام انجام بگیرد؛یکی اقدامات عمرانی و دیگری اقدامات فرهنگی.در دوره نهم مجلس مسئله حاشیه نشینی شهر مشهد را عنوان کردیم، ولی متاسفانه نه اراده ای برای حل این مسئله وجود داشت و نه اعتباری برای رفع این مشکل در نظر گرفته شد.تاکنون اقدامات عمرانی در خصوص این مسئله انجام نشده است ولی خوشبختانه سامانه ساماندهی حاشیه کلان شهرهای مذهبی تشکیل شده است و امسال توانسته ایم ۱۰۰ میلیارد تومان ردیف بودجه برای آن تعریف کنیم.اما در مورد اقدامات فرهنگی وضعیت قابل قبول است و با پیگیری هایی که انجام شده است توانسته ایم فضاهای مناسب برای انجام اقدامات فرهنگی در حاشیه شهر را برنامه ریزی و اجرایی کنیم.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه حوزه ی فرهنگی بسیار سخت و پیچیده است ،افزود:
متاسفانه بعضی اوقات به بهانه اینکه اصلاحات و تذکرات ما در مسائل فرهنگی،سیاسی ست ؛ به ما انگ سیاسی می زنند.علت اینکه بسیاری از افراد در مسائل فرهنگی وارد نمی شوند این است که در این حوزه ناتوان هستند و نمیدانند باید چکاری انجام دهند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اشاره به مسئله برگزاری کنسرت در شهر مشهد ، اضافه کرد:
هیچ کس با کنسرت مخالفتی ندارد و در این مسئله، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگو باشد که چرا نمی شود در مشهد کنسرت برگزار کرد. البته مشهد شهری مذهبی ست و واقعا با سایر شهرها فرق می کند. در عربستان و عراق هم شهرهای مذهبی، جایگاه متفاوتی نسبت به شهرهای دیگر دارد. بنده با آیت الله علم الهدی هم صحبت کرده ام و مسئله کنسرت هیچ منعی ندارد.اتفاقا امام جمعه محترم مشهد نگاه باز و روشن بینانه ای به این قضیه دارند. مانعی که وجود دارد این است که متاسفانه قوانین در مورد برگزاری کنسرت ها رعایت نمی شود.مثلا در بخشنامه آمده است که در ورزشگاه ها نباید کنسرت برگزار شود ولی بدون توجه به این مسئله وزارت ارشاد قانون شکنی هایی می کند که این قانون شکنی ها مانع اصلی برگزاری کنسرت است.
وی در پایان به مسائل فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود:
نه تنها نتوانسته ایم در عرصه فرهنگ حرفی برای دنیا داشته باشیم، بلکه امروزه کاملا تحت تاثیر تهاجم فرهنگی دشمن و رسانه های غربی قرار گرفته ایم.امیدوارم با مشارکت و نظرات شما عزیزان بتوانیم در این عرصه خطیر گام های موثرتری برداریم و این را بدانید که ما نمایندگان نیازمند همیاری شما عزیزان هستیم.