شناسه خبر: ۳۸۱۴
بازدید: ۳۷۵
تاریخ انتشار: شنبه - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

بررسی مشکلات جامعه قرآنی در نشست پژمان‌فر با هیئت‌مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه مشترک با اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور خبر داد و گفت: در این جلسه موضوعاتی همچون اعتبارات و بیمه فعالان قرآنی مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد جلسات این فراکسیون گفت:‌ قرار است در هفته جاری جلسه‌ای با حضور اعضا برگزار شود.

وی همچنین از برگزاری جلسه‌ای مشترک با اعضای هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور خبر داد و گفت: کلیه اعضای هیئت‌مدیره این تشکل نشستی در مشهد داشتند که بنده در بخشی از آن شرکت کردم و در حاشیه آن نیز جلسه مشترکی با این اعضا برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در این جلسه صحبت‌های مفصلی در رابطه با دغدغه‌ها و مشکلات جامعه قرآنی مطرح شد و قرار شد همانطور که با اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور وابسته به سازمان تبلیغات جلسات مستمری خواهیم داشت، با اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت نیز جلسات مداومی داشته باشیم.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد ادغام این دو تشکل قرآنی بود که با بررسی‌هایی که صورت گرفت، امیدواریم بتوانیم این موضوع را بدون مشکل پیش ببریم و بتوانیم این امر را محقق کنیم.

پژمانفر اظهار کرد: موضوع دیگری که به عنوان دغدغه جامعه قرآنی مطرح شد، بیمه فعالان قرآنی بود؛ علی رغم اینکه جمعیت قابل توجهی از افراد شاغل در مؤسسات قرآنی تحت بیمه هنرمندان بوده‌اند، متأسفانه نام آنها از بیمه خارج شده و هیچ خدماتی به آنها ارائه نمی‌شود؛ این موضوع جای گلایه داشت و باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت اعتبارات قرآنی طی سال‌های گذشته نیز گفت: اعتبارات حوزه فعالیت‌های قرآنی در سال ۹۳ به صورت مختصر وجود داشت اما در سال ۹۴ این بودجه قابل توجه نبود و مشکلاتی را در حوزه فعالیت‌های قرآنی به وجود آورد که قرار شد این موضوع نیز مورد بررسی قرار گیرد.