شناسه خبر: ۳۶۷۶
بازدید: ۷۲۸
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی با دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی

مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی و محمود عزیزی دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی با حجت الاسلام پژمان‌فر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات رسانه‌ای یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، مهدی شفیعی در ابتدای این دیدار، انتصاب پژمان‌فر به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی مجلس را تبریک گفت و از تلاش‌های وی در پیگیری دغدغه‌های هنرمندان و اهالی فرهنگ ابراز خرسندی کرد.

او همچنین آخرین وضعیت فعالیت‌های نمایشی کشور را به اطلاع پژمان‌فر رساند.

شفیعی از تلاش اداره کل هنرهای نمایشی برای افزایش اعتبارات استانی خبر داد و گفت: کمک در ساخت پلاتو و تجهیز سالن‌های تئاتر در شهرستان‌های کوچک و مراکز استانی از برنامه‌های جدی این اداره کل است، چرا که برای معرفی هرچه بهتر هنرهای نمایشی به مردم و جذب مخاطب بیشتر به امکانات سخت‌افزاری نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تمامی استان‌های کشور باید امکانات و تجهیزات کامل و حرفه‌ای تئاتر را در اختیار داشته باشند، به اقدامات بخش خصوصی در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بخش خصوصی به سالن‌سازی و فعالیت در تئاتر حرفه‌ای کشور روی آورده است که باید با برنامه‌ریزی و حمایت، این بخش را به ادامه روند سرمایه‌گذاری در تئاتر تشویق کنیم.

در ادامه این نشست دبیر جشنواره تئاتر رضوی، ابراز کرد: اهالی فرهنگ و هنر انتظار دارند تا کمیسیون فرهنگی مجلس با مقایسه عملکردی حال و گذشته، جریانات فرهنگی و هنری کشور را بررسی کند. تا شاهد اتفاقات و اتخاذ تصمیم‌های تاثیرگذار در طول مدت فعالیت این کمیسیون در مجلس باشیم.

محمود عزیزی خواستار اقداماتی در شان و منزلت هنر تئاتر شد و پیشنهاد کرد تا اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از یازدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد دیدن کنند.

وی در بخشی از سخنان خود بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی را کم اثر دانست و تصریح کرد: رویدادهای فرهنگی برای اینکه نتیجه خوبی داشته باشندو بتوانند بر جامعه تاثیر بگذارند باید از یک جریان ریشه‌دار و مشخص بهره ببرند.

نصرالله پژمان‌فر نیز ضمن خرسندی از دیدار نمایندگان جامعه تئاتری کشور، ابراز کرد: کمیسیون فرهنگی برای برطرف کردن مشکلات پیش روی جامعه هنری اهتمام دارد و تلاش می‌کند تا شرایط مناسبی برای پشتوانه فرهنگ و هنر کشور ایجاد شود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از کاهش بودجه سراسری جشنواره‌های رضوی ابراز تاسف کرد و گفت: جشنواره امام رضا (ع) بزرگ‌ترین جشنواره دینی و معنوی کشور است که کاهش اعتبارات مالی آن جای تاسف دارد و من نارضایتی خود را به عزیزان تصمیم گیرنده منتقل کرده‌ام.

وی اضافه کرد: مسئولیت کمیسیون فرهنگی و جامعه هنری در تغییر عادت‌ها بسیار سخت است، اما باید تلاش بیشتری صورت بگیرد تا تغییرات اساسی و ریشه‌ای در بحث لایحات دولت اصلاح شود. این اقدام ممکن است واکنش‌هایی نیز در بر داشته باشد اما تنها در این صورت می توان به صورت محصوص تغییرات را مشاهده و اعمال کرد.

پژمان‌فر در پایان با بیان اینکه لایحه بودجه در حوزه فرهنگ باید مورد توجه قرار بگیرد، تداوم این جلسات را در حل مشکلات تاثیر گذار دانست و حضور نمایندگان کمیسیون فرهنگی را در جشنواره تئاتر رضوی نوید داد.

یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی به دبیری دکتر محمود عزیزی از پانزدهم تا بیستم مردادماه در شهرستان بجنورد برگزار می‌شود.

انتهای پیام