شناسه خبر: ۳۶۷۱
بازدید: ۳۵۶
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

رئیس کمیسیون فرهنگی: در عرصه مدیریت فرهنگی اوضاع خوبی نداریم

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر ضمن تأکید بر اینکه در عرصه مدیریت و مهندسی فرهنگی وضعیت به سامانی نداریم، افزود باید تمام مأموریت‌های فرهنگی روشن و به‌تبع آن دستگاه متولی مربوطه آن مشخص شود.

به گزارش ایران نیوز آنلاین؛ یکشنبه دهم مردادماه حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی مجلس شورای اسلامی در هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی استان خراسان گفت: در عرصه مدیریت و مهندسی فرهنگی وضعیت به سامانی نداریم، باید تمام مأموریت‌های فرهنگی روشن و به‌تبع آن دستگاه متولی مربوطه آن مشخص شود.
وی افزود: مثلاً در حوزه سبک زندگی، ما دستگاهی نداریم که پاسخگو در حوزه این مسائل باشد.
وی بیان کرد: امروز بخشی از درآمدهای دولت حبابی است. در حوزه اعتبارات اگر بخواهیم به بخشی اعتباری بیفزاییم، باید درآمدی برای آن پیش‌بینی کنیم.

سیاست‌های دولت در لایحه بودجه دیده می‌شود

پژمان فر گفت: سیاست‌های دولت در لایحه بودجه دیده می‌شود، اگر قرار باشد اصلاحی در لایحه بودجه صورت گیرد، این اتفاق باید در دولت رخ دهد، دست مجلس در این خصوص خیلی باز نیست.
وی بیان کرد: امروزه مهم‌ترین سند سیاست دولت سند بودجه است و این سند مانند گذشته تنها یک ردیف هزینه و یک ردیف درآمد نیست.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث اعزام روحانیت به روستا وقتی اعتباری وجود ندارد، این کار بیش از این ممکن نمی‌باشد.
حجت‌الاسلام پژمان فر اظهار کرد: علی‌رغم جدیتی که در برخی دستگاه‌های عرصه فرهنگی وجود دارد، تنوع و پیچیدگی این مسائل موجب گردیده که امروزه توفیقات کمتری در این حوزه داشته باشیم.
وی افزود: همه ما مسئول هستیم و اگر بخواهیم به گردن افراد مختلف بی اندازیم بی‌انصافی است.
پژمان فر با اشاره به سخن بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: چیزی که در عرصه فرهنگی مسلم است، وضعیتی می‌باشد که مقام معظم رهبری از آن تعبیر به ولنگاری فرهنگی می‌کنند.
وی بابیان این‌که بسیاری از آسیب‌های فرهنگی ناشی از عملکرد خود ما است، بیان کرد: بسیاری از مشکلات فرهنگی از ماست که بر ماست. به‌عنوان‌مثال؛ کوتاهی عمدی وزارت ارتباطات در فضای مجازی که باید شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی می‌کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ما از فضایی استفاده می‌کنیم که کنترل و حاکمیت آن به دست ما نیست. از ۱۰۰ نوع خواسته ما در تلگرام تنها ۶ مورد آن برآورده شد.
پژمان فر با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی در حوزه فرهنگی گفت: کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم را انجام دهیم. باید ظرفیت‌ها را کنار یکدیگر قرار داده و از آن‌ها استفاده کنیم.
پژمان فر خطاب به نمایندگان حاضر در جلسه بیان کرد: در حیطه مسائل تقنینی و نظارت بر دستگاه‌ها هر ایرادی که وجود داشت، نمایندگان به ما اطلاع دهند تا پیگیری کنیم. خلع‌های قانونی باید حل شود و نظارت بر دستگاه‌ها باید صورت گیرد.
وی افزود: نمایندگان شورای استان چشم ما باشید و در شهرستان‌هایی که حضور دارید، خلاف قانون‌ها و کوتاهی‌هایی را که وجود دارد را گزارش دهید.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که در حوزه خانواده خلع قانونی نداریم، تصریح کرد: در بخش خانواده، اقدامات بسیاری باید در زمینه پیش از ازدواج، هنگام ازدواج و پس از ازدواج صورت گیرد.
وی در پایان گفت: پلیس فتا قدرت و امکان این را ندارد که در فضای مجازی که هیچ‌گونه حاکمیتی بر آن نداریم، جلوی بسیاری از اتفاقات را بگیرد.