شناسه خبر: ۳۲۹۶
بازدید: ۵۸۸
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

تصمیم‌گیری برای جابه‌جایی فرودگاه مشهد برعهده وزارت راه است

Thumbnail

 

 

نصراله پژمان‌فر با اشاره به مشکلات متعدد زیست محیطی، اجتماعی و امنیتی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار داشت: متاسفانه در این زمینه هیچ اقدام قطعی صورت نگرفته و رسیدگی به این مسئله خواهان اقدامی بزرگ و چند جانبه است.

نماینده مردم مشهد در مجلس بیان کرد: به‌ منظور اقدام پایدار، پیش از هر چیز دولت باید آورده خود را نسبت به جابه‌جایی کلی فرودگاه اعلام کند و پس از آن نیازمند اعلام حضور شورای شهر و شهرداری مشهد است که آمادگی اولیه خود را اعلام کنند.

وی گفت: از حیث ساختاری این مسئولیت بر‌عهده وزارت راه است بنابراین دیگر مسئولان نمی‌توانند بهانه‌ای مبنی بر تامین اعتبارات داشته باشند و نیاز به همکاری بیشتر از جانب مدیریت وزارت راه برای داشتن تصمیمی عملیاتی در این بخش امری ضروری است.

پژمان فر خاطرنشان کرد: اقدام پایدار و قطعی برای مشکلات فرودگاه نیازمند راه‌حل‌های کوتاه‌مدت است که نیازمند نظراتی از جانب کارشناسان‌ فنی آن است.

وی بیان کرد: یکی از این پیشنهادها ورود درصدی از پروازها از سمت طرق بود که در این اقدام هم مزاحمت موجود برای مردم ساکن آن منطقه و هم از سوی شرکت‌های هواپیمایی به‌دلیل مصرف سوخت بیشتر در پی یک دور اضافه هواپیماها، این پیشنهاد مورد قبول واقع نشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس در پاسخ به سئوالی مبنی بر حد فاصل کنونی استاندارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به عنوان یکی از پرترددترین فرودگاه‌های بین‌المللی کشور با دیگر فرودگاه‌های بین‌المللی جهان گفت: فرودگاه هاشمی‌نژاد در حد انتظارات امروز هم نیست و با نظر به گزارشات سال‌های گذشته این فرودگاه ضررهای اقتصادی فراوانی برای شهر مشهد به همراه داشته است. از یک‌سو توان پایین فرودگاه در کنترل تاخیرها و عدم استقبال از پروازهای چارتر نیز مشکلات زیادی به بار آورده است.