شناسه خبر: ۶۶۵۶
بازدید: ۴۹۳
تاریخ انتشار: جمعه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷

یک میلیون خانواده ایرانی مخاطب سامانه ویدئویی درخواستی/ وزارت فرهنگ نظارتی ندارد

نصراله پژمانفر با انتقاد از توزیع بدون نظارت بر سامانه‌های ویدئویی درخواستی (VOD)، عنوان کرد: نزدیک به دو سال است که سامانه ویدئویی درخواستی (VOD) با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع به فعالیت کرده‌اند و تا کنون بیش از یک میلیون مشترک جذب کرده‌‎اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: این آمار بیانگر این است که یک میلیون خانواده ایرانی مخاطب این رسانه‌ها هستند و متأسفانه مشاهده می‌شود که بر خلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین آیین نامه‌های مصوب هیأت وزیران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به عرضه متنوع و متعدد فیلم‌ها و سریال‌های خارجی بدون پروانه نمایش وزارتخانه اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: فیلم‌های توزیعی عامدانه یا با سهل انگاری بر خلاف مصالح ملی و دینی و بعضاً دارای محتوای مستهجن است که دستگاه‌های نظارتی در این باره نظارتی ندارند.

پژمانفر با یادآوری سئوالی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره که در کمیسیون فرهنگی مطرح است، عنوان کرد: وزیر در این باره پاسخ دادند که حجم محتوای بارگذاری با توجه به توانمندی که این وزارتخانه در ممیزی دارد، بسیار بیشتر است و وزارت فرهنگ تا پیش از این نهایتا ۱۰۰ فیلم سینمایی را ممیزی می‌کرد ولی در حال حاضر در این سامانه روزانه ۱۵ تا ۲۰ فیلم بارگذاری می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: از پاسخ‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال قانع نشده است و سئوال مذکور از وزیر باید روند خود را تا مرحله طرح در صحن علنی مجلس طی کند.