شناسه خبر: ۱۱۷۸
بازدید: ۵۰۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۵ آذر ۱۳۹۳

گروههای تروریستی زاییده اتاق فکر استکبار برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان است

85123_origعضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه بالاترین حربه دشمن تضعیف ظرفیت مسلمانان است، گروههای تروریستی را زاییده اتاق فکر استکبار برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان دانست.

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت وحدت در جهان اسلام گفت: اگر جهان اسلام می‌خواهد به اهداف بلند خود برسد باید یکپارچگی و انسجام را خود را میان مسلمانان حفظ کند زیرا امروز بالاترین حربه دشمن تضعیف ظرفیت مسلمانان است تا نگذارند آثار و برکات این وحدت نمایش داده شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی جریانها به تفرقه مسلمانان و به ویژه اختلاف شیعه و سنی دامن می‌زنند و این کار را با حرکت‌های کاملا غیرمنطقی انجام می‌دهند؛ مثلا سر یک شیرخواره را به جرم اینکه پدر و مادرش شیعه بوده‌اند، می‌بُرند و این امر نشان می‌دهد پشت رفتار آنها منطقی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه چنین کارهایی در راستای ایجاد فشار روحی و روانی و تحریک عواطف به منظور ایجاد درگیری در جامعه صورت می‌گیرد، ادامه داد: باید هر نوع رفتاری را که موجب اختلاف بین مسلمانان می‌شود،‌ به همراه کسانی که این جریان را دامن می‌زنند، کنار زد.

عضو کمسیون فرهنگی مجلس اقداماتی مانند برگزاری “کنگره بین‌المللی جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام” را بسیار موثر خواند و بیان کرد: مسلمانان،‌ صرف نظر از فرق مختلف، کنار هم می‌نشینند و مسائل خود را مطرح می‌کنند و مطمئنا در این راستا نتایج خوبی نیز به بار خواهد نشست.

وی گفت: باید مدل ایران در خصوص وحدت مسلمانان به کشورهای دیگر منتقل شود تا در مقابل دشمن مشترک که جریانهای استکباری است، مقاومت صورت گیرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه چنین راهبردی نباید به صورت مقطعی انجام شود، افزود: این گروهها زاییده اتاق فکر استکبار برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان است؛ زیرا یک جریان فکری هیچ زمان چند روزه تولد پیدا نمی‌کند  و تمام نشانه‌ها حاکی از آن است که این گروه‌های تکفیری و تروریستی کاملا برآمده از جریانهای استعماری بوده و هست؛‌ با هدف تفرقه برای رسیدن به اهداف خودشان.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: استکبار تلاش خود را می‌کند و تاریخ نیز نشان داده موفقیت آنها کم نبوده و اگر توانسته‌اند امپراتوری ننگین خودشان را حفظ کنند، به دلیل همین فشار روانی بوده که در ایجاد اختلاف پیگیری کرده‌اند.