شناسه خبر: ۷۲۱۰
بازدید: ۶۳۱
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۱۱ فروردین ۱۳۹۸

پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات: سرمایه گذاری در عربستان قطعاً به ضرر آمریکا تمام می‌شود

نصراله پژمان فر با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره رژیم سعودی اظهار داشت: فضای مستبدانه و دیکتاتوری توأم با خشونت حاکم بر عربستان که از سوی حکام این کشور اعمال می‌شود، در دنیا کم‌نظیر است.

وی با با بیان اینکه مردم عربستان در خفقان کامل به سر می‌برند، ادامه داد: مردم دنیا فراموش نمی‌کنند که حکام سعودی حتی حق داشتن شناسنامه مستقل را از زنان این کشور سلب کرده بودند و همچنین مردم این کشور حق رأی و مشارکت در سرنوشت سیاسی‌شان را ندارند.

پژمان فر با اشاره به فشارهای عدیده‌ای که حکام سعودی بر مردمشان روا می‌دارند، اظهار داشت: حکام این کشور با برخوردهای تهدیدآمیزشان همواره هر حرکتی را در نطفه خفه کرده‌اند و از سوی دیگر بسیار ظالمند چرا که پرچمدار جریان‌های تروریستی و تکفیری چون داعش در جهان هستند.

وی با تاکید بر اینکه کسی نمی‌تواند انکار کند که ریشه فجایع بشری و حرکات تروریستی حکام عربستان هستند، ادامه داد: عربستان آبستن حوادث بسیار بزرگی بوده است و قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور شاهد جابجایی قدرت و تسلط گفتمان اسلام ناب و اسلام انقلابی در عربستان خواهیم بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به بخشی دیگر از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «غربی‌ها برای چنین حکومتی، امکانات هسته‌ای و مراکز تولید موشک فراهم می‌کنند زیرا حکومت سعودی وابسته به آنهاست»، تصریح کرد: امروز ژاندارم منطقه برای آمریکا، عربستان سعودی است چرا که حکام دست‌نشانده این کشور فقط به دنبال حفظ منافع آمریکا در منطقه هستند.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه آمریکا تلاش می‌کند که با تجهیز عربستان از نقش این کشور در منطقه در جهت اهداف خودش استفاده کند، گفت: آمریکا با اعطای امکانات هسته‌ای به عربستان می‌خواهد حکام سعودی پرچمدار منافع آمریکا در منطقه باشد اما قطعاً این سرمایه‌گذاری به ضرر آمریکا تمام می‌شود و حکام عربستان در آینده‌ای نه چندان دور از این تجهیزات نظامی و هسته‌ای علیه آمریکا استفاده خواهند کرد.