شناسه خبر: ۷۲۷۷
بازدید: ۹۱۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

پژمان فر: مسئولان دانشگاه تهران در بی حرمتی به ارزش‌های اسلامی مقصر هستند

حجت‌الاسلام نصراله پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی است که این روز با پیگیری‌های بنده در مجلس نهم به عنوان روز زبان فارسی ثبت شد این در حالی است که تیر ماه ۱۳۷۵ مقام معظم رهبری از فردوسی بازدید به عمل آوردند و در آنجا دستوراتی نسبت به احیای این منطقه داشتند.

وی افزود: متاسفانه ۲ سال بعد یعنی در سال ۱۳۷۷ شورای عالی احیای طوس تشکیل شده و از آن زمان تا کنون هیچ تصمیمی در خصوص احیای این محل و مقبره گرفته نشده و در ردیف های ملی هم برای این موضوع برنامه‌ریزی مشخصی انجام نشده است در حالی که زبان فارسی بسیار مهم بوده و نقش فردوسی در احیای این زبان بی‌بدیل است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: مکاتباتی را با صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم که معاونتی را در ذیل معاونت‌های این وزارتخانه به عنوان معاونت شعر و ادب فارسی داشته باشند و دستورات مساعدی را در این خصوص صادر کرده‌اند که امیدوارم خبر خوش راه‌اندازی این معاونت در روزهای آینده صادر شود.

وی گفت: اتفاقی روز گذشته در دانشگاه تهران رخ داد که در ماه مبارک رمضان بوده است که پرده دری و بی حرمتی به حجاب به عنوان یکی از ارزش‌های اسلامی و الهی صورت گرفت که به دلیل بی توجهی معاونت فرهنگی دانشگاه تهران بوده است.

پژمان فر اظهار داشت: باید با کسانی که این پرده دری را انجام دادند برخورد قاطع و جدی صورت گیرد ضمن اینکه باید در ارتباط با این مسائل شورای عالی انقلاب فرهنگی که مدتی است تعطیل است تشکیل جلسه دهد و به این مشکل رسیدگی کند.

وی خاطرنشان کرد: حجاب یکی از مهمترین مسائل دینی ماست که به آن هتک حرمت شده است و مردم و خانواده شهدا به آن اعتراض دارند هر چند که مسئله اصلی امروز مردم اقتصاد، معیشت، تورم و بیکاری است و این موضوع را قبول داریم ولی نباید به دین مردم و اعتقادات مردم بی توجهی شود .

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: گویی به نظر می‌رسد تعدادی می‌خواهند مسائل بیهوده را ایجاد کرده و با ایجاد فضای دو قطبی اولویت دیگری را ایجاد کنند. هر چند که موضوعات اقتصادی و معیشتی اولویت است ولی نباید به موضوع فرهنگی بی توجه شود.