شناسه خبر: ۴۲۵۳
بازدید: ۴۵۴
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲ آبان ۱۳۹۵

پژمان فر: طرح جامع رسانه‌ای تا آخر امسال ارائه می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایرنا گفت: در صورت ارائه نشدن ‘لایحه’ نظام جامع رسانه ای از سوی دولت، این کمیسیون تا انتهای امسال ‘طرح’ مجلس را در این خصوص ارائه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نصراله پژمان فر افزود: طی فعالیت دولتهای مختلف تاکنون در خصوص خبرنگاران و حمایت از آنان کوتاهی شده است.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس بدین منظور طرح نظام جامع رسانه ای را تهیه کرده است اما از انسجام مطلوبی برخوردار نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: به همین خاطر از دولت خواسته شد لایحه ای در این موضوع ارائه دهد اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: با شروع فعالیت مجلس دهم طی مکاتبه ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد اگر دولت اراده ای برای این امر ندارد مجلس طرح خود را به صحن علنی بفرستد.

حجت الاسلام پژمان فر ادامه داد: قرار بود طی ۲ ماه این طرح از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شود، اکنون این مهلت هم تمام شده و اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: اگر نظام جامع رسانه ای تدوین و تصویب شود بسیاری از مباحث و مسائل صنفی در قالب آن حل می شود و بخشهای رسانه ای از بلاتکلیفی در این خصوص در می آیند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دولت این لایحه را تهیه و ارسال نکند، بعد از اتمام کار لایحه بودجه که تا انتهای پاییز به طول می انجامد در کمیسیون فرهنگی کار بر روی طرح نظام جامع رسانه ای را آغاز کرده و تا آخر سال آن را به انجام می رسانیم.

وی ادامه داد: در این صورت فقط بحث مسائل مالی طرح مطرح می شود که باید در این حوزه هم چاره اندیشی شود.
حجت الاسلام پژمانفر گفت: موضوع بیمه خبرنگاران و عدم تبعیض بین آنها نیز در این طرح دیده شده بگونه ای که تعریف خبرنگار بر اساس یک سری شاخصهای تعیین شده است.

وی افزود: بر این اساس دستگاههای ذیربط موظفند خبرنگاران را زیر پوشش گرفته و حمایتهای لازم را از آنها داشته باشد.

این نماینده مجلس بیمه را حق اولیه هر فرد توصیف و بیان کرد: تعیین تکلیف این امر برای خبرنگاران حداقل اقدامی است که باید انجام شود. به عنوان یک مسئول متاسفم که خبرنگاران تاکنون در قبال کاری که می کنند خدمات مناسبی دریافت نکرده اند.

وی گفت: این شرایط جای عذرخواهی دارد و امید است نظام در قبال خبرنگاران و تلاش صادقانه آنان گامهای مناسبی بردارد.