شناسه خبر: ۶۷۶۳
بازدید: ۵۴۶
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

پژمان‌فر: مردم با بهره گیری ازپیام نهضت عاشورا با مفاسد اقتصادی برخورد کنند

حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر گفت: عاشورا، قیامی برای نفی ظلم و اجرای عدالت است و مروری بر نهضت امام حسین (ع) و سخنان یاران ایشان پی می‌بریم که قیام عاشورا برای تحقق عدالت و مبارزه با ظلم و ظالم بوده است.

نماینده مردم مشهد و کلات تصریح کرد: از طرفی تنها بعد سیاسی ظلم مطرح نیست، بلکه ظلم اقتصادی و معیشتی را نیز در بر می گیرد، از این رو در شرایط فعلی جامعه که مفاسد اقتصادی بیداد می کنند و برخی افراد سود جو در صدد هستند با مواردی نظیر احتکار و یا گران فروشی حقوق مردم را پایمال می کنند مردم باید با استفاده از فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مانع ادامه فعالیت اینگونه افراد که به مردم ظلم می کنند شوند.

حجت الاسلام پژمانفر اظهار داشت: حتی مردم باید نسبت به مسئولین نیز امر به معروف نمایند و هر گاه فکر کردند که مسئولان آنها از مسیر اصلی اسلام و انقلاب انحراف پیدا کرده اند به آنها تذکر و یاد آوری نمایند. زیرا اگر در جامعه ای اصل امر به معروف و نهی از منکر از بین برود ان جامعه در معرض نابودی و زوال قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر، با توجه به اهمیت و مرتبه‌های آن در اسلام، مردم را ملزم می‌کند که قفل سکوت را بشکنند تا جامعه را از خطر کج‌روی‌های یزید و یزیدیان محفوظ نگه دارند از این رو اگر این فریضه الهی به دست فراموشی سپرده شود و مورد غفلت قرار بگیرد بدون تردید آسیب‌های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی در جامعه بروز پیدا خواهند کرد .