شناسه خبر: ۶۲۴۳
بازدید: ۴۱۵
تاریخ انتشار: شنبه - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

پژمانفر: شورای عالی امنیت ملی درباره رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی تصمیم‌گیری کند

نصراله پژمانفر درباره استعفای دسته جمعی مسئولان فدراسیون کشتی و نحوه رویارویی ورزشکاران کشورمان با رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: این موضوع مسئله نیست که به سادگی بتوان درباره آن تصمیم‌گیری و اظهار نظر کرد و مسئولان شورای عالی امنیت ملی باید در این ارتباط تصمیم‌گیری کارشناسانه صورت دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصمیم اخیر رسول خادم را موجب پیچیده‌تر شدن موضوع نحوه رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی دانست و افزود: مسیری که خادم در پیش گرفته است مسیر درستی نیست و نه تنها به مسئله کمک نمی‌کند بلکه موجب پیچیده تر شدن فضا هم می‌شود.

وی با یادآوری اینکه تصمیم در خصوص رویارویی با اسرائیلی‌ها در اختیار وزیر ورزش و جوانان نیز نیست، افزود: رویه‌ای که طی سنوات گذشته اتخاذ می‌شد فلسفه‌ بسیار دقیق و درستی داشت و به دلیل پایمال شدن حقوق مردم مظلوم فلسطین بود لذا ورزشکاران ما در دفاع از همین مسئله، پا روی بسیاری از افتخارآفرینی‌های ظاهری خود گذاشتند.

اسرائیل به دنبال عادی‌سازی روابط است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خواست اسرائیل عنوان و اضافه کرد: قرار داد اخیر دولت اسرائیل با دولت سعودی برای عبور خطوط هوایی اسرائیل از کشور عربستان و حضور در منطقه به انحای مختلف یکی از نشانه‌هایی است که اسرائیلی‌ها به دنبال مشروعیت بخشی به نظام جعلی خود هستند.

پژمانفر تصریح کرد: در این شرایط شاید آسیب‌هایی متوجه مدال‌های ورزشکاران ایرانی شود ولی باید با اقتدار و با صدای رسا عنوان کنیم که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم و این منطقه را قسمتی از فلسطین می‌دانیم و همانطور که در همه بخش‌های دیگر کشور از حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با رژیم صهیونیستی قطع ارتباط کرده‌ایم در حوزه ورزش نیز باید همین رویه را دنبال کنیم.

وی ورزش ایرانی را گره خورده با ورزش پهلوانی خواند و گفت: اسوه ورزش پهلوانی “پوریای ولی” به دلیل حفظ ارزش‌ها پا روی هوای نفس خود گذاشت و قطعا هیچ یک از مردم که این مدال‌ها و افتخار آفرینی‌ها برای آن‌ها راضی به کسب مدال به شرط به رسمیت شناختن اسرائیل نیستند.

خطر تعلیق پشت درهای بسته حل شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سئوال که امروز ورزش کشتی و برخی ورزش‌های دیگر به دلیل همین عدم رویارویی با رژیم صهیونیستی با خطر تعلیق مواجه هستند و در مواجهه با این خطر باید چه کرد، گفت: این موضوع باید در سطح شورای عالی امنیت ملی، هیأت دولت و وزارت ورزش طرح شود و به دور از فضای ژورنالیستی و رسانه‎ای این موضوعات حل و فصل شود./

پایان پیام