شناسه خبر: ۴۹۳۴
بازدید: ۴۰۷
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

پژمانفر: سوالات ضعیف فرهنگی صداوسیما در مناظره‌ها و پاسخ‌های غیرشفاف و کلی کاندیداها

نصراله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص روند برگزاری مناظره‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری با محور سیاسی-فرهنگی، گفت: متاسفانه عملا دیدگاه‌های واضح و شفاف در خصوص حوزه فرهنگ از سوی کاندیداها مطرح نشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه برنامه‌ای در بخش فرهنگ از سوی کاندیداها در دومین برنامه مناظره مطرح نشد، اظهارکرد: باید اذعان کرد که افراد در زمان مشخص شده‌شان نسبت به سوالات پاسخ دقیق بیان نکردند و صرفا متن از پیش تعیین شده را مطرح کردند؛ این رفتار توهین به مردم تلقی می‌شود زیرا انتظار می‌رفت افراد به سوالات پاسخ می‌دادند و مصداقی‌تر صحبت می‌کردند.

وی با بیان اینکه دیدگاه‌های فرهنگی افراد یکی از مهمترین مسائل تاثیرگذار کشور در همه امور به حساب می‌آید، ادامه داد: اگر بخواهیم آینده مسائلی فرهنگی را تبیین کنیم باید با دیدگاه‌های کاندیداها در این حوزه آشنا شویم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه در مناظره‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری بخشی از رویکردها و دیدگاه‌ها در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ مشخص می‌شود، افزود: اما باید به طور خاص و مشخص به مقوله فرهنگ پرداخته شود؛ به عبارتی دیگر بیان رویکرد فرهنگی افراد باید نسبت به سایر رویکردها در اولویت باشد.

وی با اشاره به اینکه نوع مدیریت صداوسیما در دومین برنامه مناظره در خصوص عدم پرداختن صحیح به حوزه فرهنگ مورد نقد است، تصریح کرد: رسانه ملی نیز پرسش‌ها و مسائل فرهنگی را طوری تعریف کرده بود که کاندیداها می‌توانستند به مقوله فرهنگ نپردازند؛ به عبارتی آنقدر سوال کلی در این حوزه طرح شد که شفاف‌سازی لازم صورت نگرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه ضعف در طراحی سوالات صداوسیما در خصوص محور فرهنگ در دومین مناظره‌ انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری کاملا ملموس بود، خاطرنشان کرد: وقتی در این برهه از زمان مسئله فرهنگه به حاشیه برده می‌شود، مصداق ضرب المثل “سالی که نکوست از بهارش پیداست” می‌شود؛ لذا کارنامه صداوسیما در برگزاری مناظره‌ها نمره خوبی دریافت نمی‌کند./

انتهای پیام