شناسه خبر: ۶۶۵۳
بازدید: ۴۱۴
تاریخ انتشار: شنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

پژمانفر: رئیس‌جمهور از برنامه‌هایش برای خروج از وضعیت نابسامان اقتصادی گزارش دهد

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، اگر گزارش مدیران ارشد اجرایی صرفا محدود به گزارش دادن و تشریح وضعیت جاری کشور به مردم شود و برنامه و اقدامی برای خروج از این وضعیت وجود نداشته باشد، وضعیت «پیچیده‌تر» و «بدتر» از اینها می‌شود.

نصراله پژمانفر گفت: مجلس با مخالفتش با تغییر ساختار وزارتخانه‌ها، موضعش به تصمیم دولت را محکم اعلام کرد.

وی ریشه مشکلات اقتصادی کشور را ریشه در مشکلات نظام اداری و ساختار دستگاه‌های اجرایی ندانست و افزود: مسئله در حد یک یا دو وزیر نیست که با جابه‌جایی آنها چالش‌ها و نابسمانی‌های اقتصادی از بین برود. معتقدم مسئله پیچیده‌تر از اینهاست یعنی اراده و قصد رییس‌جمهور و دولت، چیز دیگری است. مطمئنم بانک مرکزی در دوره سیف بدون هماهنگی با رییس‌جمهور هیچ اقدامی انجام نداد. اصلا قابل قبول نیست که هیات وزیران وزرای اقتصاد، صنعت، تعاون و بانک مرکزی برای خودشان ساز جداگانه می‌زنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: آقای روحانی نشان داده در کابینه دولت، تک صدا و تک‌روی را قبول ندارد. اصل مسئله این است که رییس‌جمهور به مردم وعده‌هایی داد که به دلایل شرایط نتوانست آنها را اجرایی کند به همین دلیل ذهن جامعه را با آدرس‌های برخی مشاورانش به سمتی می‌برد که عامل وضعیت نابسامان فعلی اقتصاد کشور، چند وزیر هستند که با جابه‌جا شدن‌شان وضعیت بهبود پیدا می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: تیم رییس‌جمهور کاملا با ایشان هماهنگ هستند و اگر اشکالی وجود دارد به کل تیم و سرتیم که شخص ایشان است، برمی‌گردد. اگر روحانی قصد بهبود شرایط دارد باید دیدگاهش را تغییر دهد تا در سایه این تغییر نگرش، تیم اقتصادی و هیات دولت نیز بتوانند هماهنگ عمل کنند.

پژمانفر گزارش رئیس‌جمهور و اعضای کابینه از وضعیت جاری کشور به مردم را مشروط به انجام اقدامات امیدوارکننده توسط هیات دولت دانست و افزود: به نظر بنده به صرف دادن گزارش رییس‌جمهور و مدیران اجرایی به جامعه مشکلات اقتصادی حل نشده و التهابات بازار فروکش نمی‌کند. گزارش مدیران ارشد اجرایی باید متکی بر اقدامات مثبت باشد.

وی توجه تیم اجرایی دولت به پیشنهادات کارشناسان و بزرگان را در برون رفت از وضعیت جاری کشور موثر دانست و افزود: تیم اجرایی رییس‌جمهور وضعیت نابسامان و ناپایداری را که جامعه طی چند ماه اخیر احساس می‌کنند از مدتها قبل توسط نمایندگان در جلسات علنی و غیرعلنی و در قالب تذکرها و نطق‌های‌شان هشدار داده شد و برای مسؤولان اجرایی قابل پیش‌بینی، درک و احساس بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: مردم خواستار بهبود شرایط در عرصه تجارت و کسب و کار، صنعت و تولید هستند.