شناسه خبر: ۵۵۹۷
بازدید: ۴۳۸
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

پژمانفر تشریح کرد: جزئیات جلسه فراکسیون قرآن و عترت با وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام والمسلمین نصراله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تشریح جزئیات نشست این فراکسیون با سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش پرداخت و گفت: جلسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با حضور جناب آقای بطحایی، وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و در این جلسه، توضیحاتی در ارتباط با فعالیت فراکسیون و دامنه فعالیت آن ارائه شد.

بیان مشکلات یادگیری قرآن در میان دانش‌ آموزان توسط اعضای فراکسیون

وی ادامه داد: همچنین اعضای فراکسیون به جناب آقای بطحایی به دلیل مشغول به کار شدن ایشان در وزارت آموزش و پرورش تبریک عرض کردند و این موضوع مطرح شد که برگزاری جلسه وزیر آموزش و پرورش در روزهای آغازین فعالیت ایشان در وزارت آموزش و پرورش با اعضای فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس مایه خرسندی است.

پژمانفر افزود: در ادامه این جلسه، به صورت شفاف مشکلاتی که در حوزه توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور با آن مواجه هستیم و بخشی از آن به آموزش و پرورش مربوط است، از جمله مشکلات یادگیری و انس با قرآن در سنینی که دانش آموزان در مدرسه مشغول به آموزش هستند، از سوی اعضای فراکسیون با وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشته شد.

گزارش وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر محترم آموزش و پرورش هم ضمن اینکه گزارشی از سطح فعالیت‌های آموزش و پرورش در زمینه قرآنی ارائه کردند، به این موضوع پرداختند که ما باید تلاش بیشتری را در این حوزه داشته باشیم.

منتخب مردم مشهد و کلات در خانه ملت ادامه داد: پیشنهاد یکی از اعضای حاضر در جلسه این بود که برای حل این مسائل، کمیته ویژه‌ای را پیش‌بینی کنیم که در آن کمیته به مشکلات موجود به صورت جدی پرداخته شود و خود آقای بطحایی، وزیر محترم آموزش و پرورش از این پیشنهاد استقبال کرده و عرض کردند که در این رابطه جلسه‌ای مبسوط برگزار خواهیم کرد.

بسیاری از دانش آموزان کشور قدرت روخوانی قرآن ندارند

پژمانفر تأکید کرد: ایشان عرض کردند که خود بنده در این جلسه حضور پیدا خواهم کرد تا در ارتباط با مسائل مربوط به فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش به جمع‌بندی برسیم و برای حل مشکلات موجود به برنامه‌ریزی بپردازیم تا در دوره تحصیلی دانش‌آموزان به شرایطی برسیم که هیچ دانش‌آموزی در کشور نباشد مگر اینکه که با روخوانی و روان‌خوانی قرآن کاملا آشنا شده باشد.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگرچه این مسئله سطح نازلی از افق برنامه‌ریزی و اهداف است اما متأسفانه دانش‌ آموزان فراوانی در کشور وجود دارند که هنوز قدرت روخوانی قرآن را ندارند و این مسئله برای جامعه ما عیب و ایرادی بزرگ است.

وعده وزیر آموزش و پرورش به اعضای فراکسیون قرآن

وی با اشاره به وعده وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ایشان وعده دادند که چنین چیزی محقق خواهد شد و قرار بر این شد که تا انتهای مهرماه، جلسه مذکور برگزار شده و به راهکارهایی که در ارتباط با این موضوع لازم است برسیم؛ چه آن بخش‌هایی که باید توسط مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد و چه بخش‌هایی که باید در دولت پیگیری شود.

پژمانفر ادامه داد: با همه این اوصاف، بنا را بر این گذاشتیم که اینکار را به عنوان افتخار در کارنامه جناب آقای بطحایی، وزیر محترم آموزش و پرورش داشته باشیم که ایشان در دوره وزارت خودشان کار را به اینجا رساندند که تعداد دانش آموزانی که قدرت بر تلاوت قرآن ندارد و روان‌ خوانی را مسلط نیستند به صفر برسد.

جلسه بعدی با وزیر آموزش و پرورش تا سیزده روز دیگر

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم که این مسئله محقق شود و ما در قدم‌های بعدی در مسائل دیگر نیز آن را پیگیری کنیم. ما این مسائل را صورت جلسه کردیم و همین امروز برای وزیر فرستادیم که جناب وزیر، این مسئله را به معاونین خود و مراکز پژوهشی مرتبط ابلاغ کنند تا نتایج عملی بسیار خوبی حاصل شود.

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درباره جلسه بعدی فراکسیون قرآن، عترت و نماز با وزیر آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: نهایتا جلسه بعدی ما با ایشان تا ۱۳ روز آینده باید برگزار شود تا موضوعاتی که در این جلسه مطرح شده مورد ارزیابی قرار گیرد.

پژمانفر درباره جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: موضوع جلسه کمیسیون فرهنگی، در ارتباط با اساسنامه و شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان بود که در ارتباط با این موضوع توانستیم چند بند را نهایی کنیم./

انتهای پیام