شناسه خبر: ۶۵۳۰
بازدید: ۴۳۶
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۵ تیر ۱۳۹۷

پژمانفر: به غیر از سوء مدیریت واقعا عامل دیگری برای اوضاع فعلی اقتصادی نمی توان برشمرد

حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی پیرامون چرایی عدم استیضاح روحانی در مجلس به خاطر بحران اقتصادی و اعتراضات مردم به عملکرد دولت در این خصوص گفت: ما نمایندگان اگرچه این ناتوانی و تمارضی که دولت در این زمینه نشان می دهد را موضوعی نگران کننده می دانیم و معتقدیم بیشترین سهم در مشکلات امروز اقتصادی کشور به خاطر نوع مدیریت دولتی هاست، اما در عین حال به این جمع بندی رسیدیم که اگر دولت به همین منوال بخواهد مسیر اقتصادی را ادامه دهد، علیرغم میل باطنی خود دست به جراحی بزرگ خواهیم زد. با ادامه این روند مصلحت کشور در استیضاح رئیس جمهور است.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس همچنین تاکید کرد که ریشه اصلی مشکلات معیشتی جامعه نداشتن برنامه مشخص اقتصادی توسط دولت است. همین مسئله موجب می شود تا نمایندگان به صورت جدی تر از رئیس جمهور و وزرا مطالبه داشته باشند.

پژمانفر همچنین در پاسخ به این سوال که انتظار مردم ورود جدی تر نمایندگان به بحران اقتصادی امروز کشور و حساب کشی از دولت است، خاطرنشان کرد: نگاه نمایندگان در این خصوص مبتنی بر این مسئله است که جراحی را به عنوان آخرین مرحله و آخرین راه حل انتخاب کنند.

نقش و تاثیرگذاری علی لاریجانی به عنوان ریاست مجلس در عدم تحقق استیضاح روحانی به خاطر اوضاع اقتصادی موضوع دیگری بود که پژمانفر به آن اشاره دارد. وی در این زمینه تصریح کرد: به غیر از سومدیریت واقعا عامل دیگری برای اوضاع فعلی نمی توان برشمرد و در این سومدیریت نیز مجلس نقش داشت.

نماینده مردم مشهد در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا برای اولین بار نیست که علیه کشور ما توطئه و تحریم می کنند. آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته همواره رفتاری خصومت آمیز با جمهوری اسلامی و ملت ما داشته و این موضوع برای مردم ما نیز امری مسلم است. در نتیجه ریشه مشکلات بیشتر به نوع مدیریت دولت برمیگردد.