شناسه خبر: ۵۳۷۰
بازدید: ۳۴۵
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

پژمانفر: برنامه‌سازی تلویزیونی راهکاری موثر در پاسخ به ذهن پرسشگر نوجوانان/ محتوای مناسب داخلی نوجوانان را واکسینه می‌کند

نصراله پژمان‌فر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی با اشاره به افتتاح شبکه تلویزیونی امید و اهمیت توجه و برنامه‌ریزی برای نوجوانان گفت: راه‌اندازی شبکه امید می‌تواند علاوه بر ایجاد انگیزه و نشاط در نوجوانان به مسائل و شبهات آنها پرداخته و پرسشگری نوجوانان در آن جدی گرفته شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: نوجوانان امروزی در شرایط بسیار سخت روحی و اجتماعی قرار دارند و پرسش‌های فراوان و مسائل متعددی ذهن نوجوانان را به شدت درگیر می‌کند؛ اشکالات و شبهات فراوان می‌تواند فرصتی برای بلوغ نوجوانان باشد و در صورت عدم پاسخ به این شبهات، تهدید بزرگی برای آینده آنها در همه عرصه‌ها است.

این نماینده مجلس دهم در مجلس تصریح کرد: مسئولان اجتماعی باید به زبان نوجوان برای پاسخ دادن به شبهات آنها تلاش کنند و بسته‌بندی مناسبی که مورد نیاز این قشر است، داشته باشند و با توجه به نشاط لازم برای این مقطع سنی به مسائل آنها بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی چنین شبکه‌ای که با هدف اهمیت دادن به قشر نوجوان و برنامه‌سازی برای آنها راه‌اندازی شده می‌تواند بسیار مؤثر بوده و در این مقطع سنی ایجاد انگیزه کند؛ پرسشگری نوجوانان در این شبکه جدّی گرفته شود تا مسائل بی‌پاسخ در ذهن آنها نگه داشته نشود و نیز برنامه‌سازان باید به گونه‌ای در ایجاد محتوا بکوشند که ضمن اثرگذاری قوی باعث شوند نوجوانان به پاسخ‌های خود برسند.

پژمان‌فر با مثبت دانستن ابتکار راه‌اندازی شبکه‌ای مختص نوجوانان گفت: باید از کارشناسان بسیار قوی و توانمندی که می‌توانند پاسخ‌های مناسبی برای سوالات بسیار نوجوانان داشته باشند در این شبکه استفاده شود تا اطلاعات آنها را غنی کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: تولید محتوا و برنامه‌های مناسب این شبکه باید به گونه‌ای باشد که نوجوانان بتوانند به راحتی مسائل را هضم کرده و جذابیت لازم را برای دریافت پیام‌ها و مطالب مفید داشته باشد. ایجاد این شبکه کار بسیار ارزشمندی است و باید به این سمت رفت که برای هر سن و گروهی تولیدات و محتوای مناسب عرضه شود تا افراد به سمت فضاهای ناسالم نروند و در برابر محتوای نامناسب و منحرف واکسینه شوند./

انتهای پیام