شناسه خبر: ۶۷۳۵
بازدید: ۱۱۵۹
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

پژمانفر: برخی جریانات سیاسی اصلاح‌طلب به شایعات مربوط به زوار عراقی در کشور دامن می‌زنند

حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اتهامات اخلاقی مطرح شده در رابطه با زوار عراقی به هنگام سفر به ایران در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی است.

وی افزود: این اتهام‌زنی‌ها با هدف تنزل دادن جایگاه شیعه و همچنین ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و عراق از سال۹۴ توسط روزنامه گاردین کلید خورد و عنوان شد که زوار عراقی به هنگام سفر به ایران مرتکب اعمال غیراخلاقی در شهر مشهد می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در سال ۹۵ روزنامه الاشرق الاوسط به این موضوع دامن زد و عنوان کرد که زوار ایرانی که برای راهپیمایی اربعین به عراق می‌روند به دختران عراقی تعرضات و تجاوزاتی را داشته‌اند و این خط اتهام‌زنی را به این شکل دنبال کرد.

وی تأکید کرد: این خط تخریبی در خارج از کشور دو هدف را دنبال می کند. اول شیعیان ایران و عراق را متهم به فساد کند و دوم اینکه روابط بین ایران و عراق را تیره و تار سازد.

پژمانفر افزود: روابط دوستانه ایران و عراق با توجه به کمک ایران در سقوط داعش و همچنین سفر ایرانیان در اربعین به عراق رو به گسترش است و چنین اتهاماتی برای تیره کردن روابط دو کشور مطرح می شود.

وی تاکید کرد: گزارش وزارت کشور، وزارت اطلاعات و ناجا تأکید بر این موضوع داشت که خطی در خارج از کشور به دنبال تخریب روابط شیعیان ایران و عراق است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: یک جریان سیاسی در داخل کشور تلاش دارد خط تخریب را علیه مشهد دامن بزند و ریشه مشکلاتی مانند اغتشاشات دی ماه و لغو کنسرت‌ها را به گردن این شهر بیاندازد.

نماینده مردم مشهد تأکید کرد: این جریان سیاسی در راستای تخریب جریانی که در انتخابات مقابل آنها قرار داشت چنین روشی را در پیش گرفت. برخی از اصلاح طلبان بدون اینکه بدانند اینگونه اتهامات و دروغ ها چه تبعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد، چنین خطی را در پیش گرفته اند.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان حج و زیارت و بنده به عنوان نماینده مشهد گزارشی در این خصوص در کمیسیون فرهنگی ارائه دادیم، اظهار داشت: جمع بندی گزارش این بود که خط سیاسی در راستای تخریب روابط شیعیان عراق و ایران در خارج کشور برنامه ریزی می کند.

پژمانفر گفت: علاوه بر این جریان سیاسی نیز در داخل کشور مسئله تخریب مشهد را در دستور کار دارد تا مردم مشهد و مجاورین امام رضا(ع) را به برخی مسائل متهم کند. من از مردم مشهد به خاطر رفتار سیاسی برخی جریانات عذرخواهی می کنم.