شناسه خبر: ۶۱۳۹
بازدید: ۳۹۲
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۸ بهمن ۱۳۹۶

پژمانفر: اظهارنظر احساسی و سیاسی‌کاری‌ منجر به مسمومیت ذهن جامعه می‌شود

حجت الاسلام نصراله پژمانفر با اشاره به رفتار غیر اسلامی و غیرقانونی شهردار فعلی تهران در اتهام زنی به شهردار پیشین تهران، گفت: تمامی مسولین جمهوری اسلامی ملتزم به قواعد شرعی و قانونی موظف به پایبندی به قانون و احترام گذاردن به مبانی قانونی کشور هستند از این رو تا جرمی در نهادهای ذی ربط محرز نشده هیچ مسولی حق اعلام عمومی آن را ندارد در غیر این صورت خود مرتکب خلاف شده است.

وی ادامه داد: تنها دستگاهی که مجاز به اعلام جرم علیه افراد است دستگاه قضایی کشور است که به لحاظ جایگاه قانونی از اعلام چنین مسئله‌ای و پرداختن به موارد عنوان شده برخوردار است. بی شک رفتار شهردار تهران در ابتدای ورود به شهرداری و متهم کردن مدیر قبلی شهر تهران به لحاظ اخلاقی و قانونی قابل پذیرش نیست چرا که نام بردن از فردی که به مدیر جهادی معروف است بدون اثبات جرم علیه وی در دستگاه قضایی دامن زدن به یک موضوع غیر قانونی وغیراخلاقی است که متاسفانه از سوی شهردار فعلی تهران دنبال می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در تعریف جریانی که در آب گل آلود به دنبال صیادی هستند، اظهار داشت: متاسفانه کسانی مثل آقای نجفی که سالهای زیادی به عنوان مقام اجرایی در شورای شهر تهران حضور داشتند نیز به جریان افتادن در آب گل آلودی پیوسته‌اند که توسط دولت یازدهم کلید زده شد. اینکه آب را گل آلود کنی و خود را در آن بیاندازی و تلاش کنی با فرافکنی و عدم پاسخگویی فرار به جلو داشته باشی از شیوه‌های مدیریتی مورد نظر دولت و اصلاح طلبان است که این روزها با علاقه خاصی از سوی شهردار تهران و برخی از اصلاح طلبان دنبال می‌شود. نجفی که امروز ادعای فساد در شهرداری سابق را دارند خود نیز در مظان اتهام قرار می‌گیرند که چرا در مدت زمان طولانی کاری خود به چنین روند مفسده آمیزی در شهرداری اعتراض نکرده و آن زمان آن را رسانه‌ای نکردید؟ چرا آن زمان به دنبال پاسخگویی و شفاف سازی مردمی نبودید؟

حجت الاسلام پژمانفر با تقبیح فعل دزد دزد خواندن مسولین و آثار روانی آن بر جامعه خطاب به شهردار تهران گفت: رفتار امروز برخی از اصلاح طلبان همانند فردی است که آنقدر هوار می‌کشد و دزد دزد می‌کند که دیگران از او غافل می‌شوند، بنابراین کسی انگشت اتهام به سوی آن فرد دراز نمی‌کند. جالب است آنقدر بر حرفشان می‌ایستند و پافشاری می‌کنند که باور کردنی نیست که خود فرد نیز مقصر و گناهکار است.

وی گفت: چنین رفتارهایی دستاورد مثبت برای مردم جامعه ندارد بلکه منجر به خدشه دار شدن روحیه مردمی می‌شود که در شرایط سخت اقتصادی در حال تکاپو برای گذران زندگی هستند. از سوی دیگر رفتارهای امثال نجفی و تهمت زنی‌ها وافتراهای عنوان شده موجب می‌شود مردم مسولین خدمتگزار را هم دزد بپندارند و نسبت به مسولین خدومی که با صداقت برای حل مشکلی از مشکلات مردم تلاش می‌کنند بی اعتماد شوند. اظهار نظرهای کارشناسی نشده, احساسی و سیاسی کاری‌ها فقط و فقط منجر به مسموم کردن فضای ذهنی جامعه می شود و همه اینها در این فضا متهم می‌شوند که همه مسولین صادق و خدمتگزار نظام را به بی اخلاقی وسوء استفاده از بیت المال متهم می‌کنند.

وی در این باره افزود: اقدام سریع و قاطع قوه قضاییه در چنین وضعیتی امری ضروری است چرا که نباید به مسولینی که فضای ذهنی جامعه را مسموم و مردم را در شک و تردید می‌برند اجازه داد بیش از پیش موجب تشویش اذهان عمومی شوند. بنده به نجفی و سایر مسولین توصیه می‌کنم به جای نفی دیگران به دنبال کار اثباتی باشند و قبل از اینکه حیات خود را در سلب حیات از دیگران ببینند با توانمندی‌های خود وارد میدان عرصه عمل شوند و با کنار گذاشتن بداخلاقی‌های سیاسی که اتفاقا نشان دهنده ضعف و ناتوانی است کمر همت به خدمت جامعه ببندند چرا که مردم به مراتب از بسیاری باهوش تر هستند و می‌دانند به کار بردن چنین ادبیاتی راهکاری جز فرار به جلو و شانه خالی کردن از مسوولیت نیست.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی درخصوص ویژگی‌های مدیر جهادی و مصادیق بارز آن در مدیریت قالیباف اظهار داشت: مدیر جهادی به فردی اطلاق می‌شود که در حوزه اجرایی خود فعالیتهای قابل توجهی به مردم ارائه دهد همانند عملکردی که در دوره ۱۲ ساله خدمت قالیباف از وی ارائه داده شد. این دوره نمود مدیریت جهادی بود. افزایش خطوط متروی تهران؛ توسعه و ساخت بزرگراه‌ها و تونل‌ها؛ افزایش محیط‌های فرهنگی و توجه به ارتقای فرهنگی در پایتخت و خدمات فضای سبز و موارد دیگراز جمله مصادیق مدیریت جهادی است که توسط وی به منصه ظهور رسید.

نماینده مردم مشهد و کلات در راستای ضعف مدیریت شهرداری تهران با اشاره به برخی عملکردها اینگونه انتقاد کرد: متاسفانه به جای اینکه مدیر شهرداری فعلی جایگاه خود را در تعریف و اجرای پروژه‌های جدید یا تکمیل پروژه‌های دوره قبلی به اطلاع عموم مردم جامعه و در معرض دید آنها قرار دهد با سلب و نفی دیگران به دنبال نشان دادن خود است! این عملکرد به قدری ضعیف است که شهرداری تهران حتی در نامگذاری خیابان‌ها هم در کار خود مانده، حذف اسامی قدیم خیابان‌ها و نامگذاری‌های جدید قصه پُرغصه‌ای است.

وی در پایان با عنوان اینکه تاریخ نام تلاش گران را ثبت می‌کند، تصریح کرد: مردم تهران از نزدیک شاهد خدمات رسانی دوره قالیباف و دوره جدید هستند بنابراین مردم بهترین شاهدان دو مدیریت قدیم و جدید هستند. لازم به ذکر است که مردم با تیترهای روزنامه‌های زنجیره‌ای فریب نمی‌خورند، آنها خدمات را لمس کرده به چشم خود مشاهده می‌کنند و از آن بهره برداری می‌کنند. به نظر می‌رسد یکی از کسانی که تاریخ تلاش‌های وی را برای توسعه شهر تهران ثبت خواهد کرد و از وی به عنوان مدیرخدوم و زحمتکش بدون ادعایی به نیکی یاد می‌کند، قالیباف است.

انتهای پیام