شناسه خبر: ۷۹۱۱
بازدید: ۱۳۷
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام پژمان‌فر در تشریح نشست کمیسیون اصل نود با امیرعبداللهیان:

پرونده اشکالات اجرای قانون اقدام راهبردی از سوی وزارت خارجه در کمیسیون اصل نود باز است

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: اشکالاتی به عملکرد وزارت امور خارجه در زمینه طرز کار این وزارتخانه در بحث اجرای قانون اجرای راهبردی مطرح است و هنوز این پرونده در کمیسیون باز می باشد و قطعاً تا رسیدن به نتیجه، پیگیری های خود را ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در تشریح نشست کمیسیون اصل نود با امیرعبداللهیان، گفت: با توجه به شکایتی که در ارتباط با نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مطرح شده بود، وزیر امور خارجه به کمیسیون دعوت شد و امیرعبداللهیان نسبت به این موضوع توضیحاتی ارائه کرد و در مورد روند مذاکرات و متنی که تبادل می شود، صحبت هایی داشتند.

وی افزود: در این موضوع سوالات جدی و فنی در کمیسیون مطرح و پاسخ هایی از سوی وزیر امور خارجه ارائه شد، همچنین پیشتر پاسخ هایی از طرف وزارت امورخارجه به کمیسیون درباره برخی موضوعات ارسال شده بود که آن پاسخ ها نیز مرور و اشکالات آنها با وزیر مطرح و قرار شد وزیر شخصاً به نحوه تهیه گزارش و ارائه آن به نمایندگان ورود و اشکالات آن را اصلاح کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس یازدهم تاکید کرد: لازم است مسائل با جدیت دنبال شده و مراقبت شود تا مسائل براساس مصالح کشور پیش رود و قرار بر این شد با یک تعامل مشترک بین بخش های مختلف مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ موضوعات در یک کارگروه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه براساس اصل ۹۰ قانون اساسی شکایاتی که به مجلس می رسد باید بررسی شود و کمیسیون به طرز کار دستگاه ها ورود می کند، خاطرنشان کرد: اشکالاتی به عملکرد وزارت امور خارجه در زمینه طرز کار این وزارتخانه در بحث اجرای قانون اجرای راهبردی مطرح است و هنوز این پرونده در کمیسیون باز می باشد و قطعاً تا رسیدن به نتیجه، پیگیری های خود را ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام پژمان‌فر در پایان افزود: تا این مرحله وزارت امور خارجه پاسخ های خود را به کمیسیون ارائه کرده است اما قطعاً تا پیش از آنکه متن مذاکرات نهایی شود، ما باید نسبت به انتفاع کشورمان از خطوط قرمز ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری و راستی آزمایی تعهدات آمریکایی ها به خصوص در موضوعات نفتی و بانکی مطمئن شویم و تا پیش از این موضوع نباید نتیجه گیری درخصوص مذاکرات داشته باشیم./