شناسه خبر: ۶۶۳۲
بازدید: ۳۲۱
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۲ مرداد ۱۳۹۷

پاسخگویی ظریف به سوال نماینده مشهد برای غارت میراث فرهنگی در صحن مجلس

حجت الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال وی و ۱۳ نماینده دیگر از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در دستور کار فردا سه شنبه مجلس قرار دارد، گفت: محور این سوال در خصوص چپاول و غارت میراث فرهنگی کشور و سکوت وزارت خارجه در این زمینه است.

وی افزود: برخی از میراث فرهنگی ایران، ورزش‌های تاریخی ایران و حتی شخصیت های فرهنگی، شعرا، ادبا، عرفا توسط بیگانگان غصب شد و این کشورها به نام خود ثبت و ضبط کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: بعنوان مثال ورزش چوگان از قدیم الایام متعلق ایرانیان بوده اما به دلیل بی توجهی مسئولین این ورزش به نام کشور دیگری ثبت شده و وزارت خارجه هم هیچ واکنشی نداشته و تنها سکوت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر افزود: حتی بزرگان ادبیات ایران مثل فردوسی و نظامی گنجوی هم توسط بیگانگان در حال مصادره شدن است اما مسئولین هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند.

وی تصریح کرد: اینجانب و نمایندگان وقتی ازوزیر خارجه توضیح خواستیم، وی با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس توضیحات قانع کننده ای نداشت و همین برنگرانی ما افزود و خواستار پاسخگویی وزیر در صحن مجلس شدیم.