شناسه خبر: ۸۱۲۷
بازدید: ۱۲۶
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۹ دی ۱۴۰۲

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر در تذکر شفاهی:

وضعیت آب شرب مشهد بسیار بحرانی است

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: وضعیت آب شرب در مشهد بسیار بحرانی است و نگرانی‌های شدیدی ایجاد کرده که اگر امروز اعتبارات لازم از ناحیه دولت و سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو گذاشته نشود، قطعا در این کلانشهر بزرگ که ویترین نظام است با چالش مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین نصراله پژمان فر در نشست صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب وزیر آموزش و پرورش پیرامون وضعیت نیروهای خرید خدمات گفت: متأسفانه وزیر محترم آموزش و پرورش به رغم اینکه قبل از رأی اعتماد مطرح کرد که نسبت به این افراد تعیین تکلیف می‌کنیم و در جلسه بعد از رأی اعتماد نیز تأکید کرد این اولین اقدام ما در وزارتخانه خواهد بود، اما تاکنون هیچ اقدام قابل توجهی انجام نشده است تا جایی که ۴ ماه است این عزیزان سر کلاس می‌روند اما هیچ نوع حمایتی نسبت به آنها صورت نمی‌گیرد و حتی حقوقشان نیز پرداخت نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در ادامه از نایب رئیس مجلس که ریاست صحن را برعهده داشت خواست تا در این رابطه به وزیر آموزش و پرورش تذکر دهند که حداقل یک مساعده به این نیروها داده شود تا این وضعیت باعث نشود کیفیت کار آنها زیر سوال برود.

وی با اشاره به کمبود آب به ویژه آب در مشهد بیان کرد: وضعیت آب شرب در مشهد بسیار بحرانی است و نگرانی‌های شدیدی ایجاد کرده است که اگر امروز اعتبارات لازم از ناحیه دولت و سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو گذاشته نشود، قطعا در این کلانشهر بزرگ که ویترین نظام است با چالش مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام پژمان فر افزود: ما  ارز ترجیحی را حذف کردیم اما بنا بود دولت علیرغم اینکه تصمیم مجلس این بود که به مردم کالابرگ الکترونیکی بدهیم اما دولت یارانه نقدی دارد و قول داد که هر از چندگاهی با توجه با بی‌ارزش شدن ریال در این موضوع تجدیدنظر کرده و مسئله را به سمتی ببرند که به روز شود چرا که اگر آن زمان گوشت کیلویی ۲۰۰ هزار تومان الان به حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان رسیده است و همین طور این وضعیت در مورد سایر کالاها نیز وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: به دنبال این وضعیت ۵ قشر آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین به شدت آسیب دیدند بنابراین لازم است دولت نسبت به رفع این شرایط ورود جدی داشته باشد./