شناسه خبر: ۱۱۶۹
بازدید: ۴۸۸
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲ آذر ۱۳۹۳

وزارت ارشاد زمینه را برای گسترش سینمای دینی فراهم کند

سینمای دینی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارشاد باید زمینه را برای گسترش سینمای دینی فراهم کند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در رابطه با جایگاه سینمای دینی در صنعت سینمای کشور اظهار کرد: صنعت سینمای کشور دارای امتیازات فراوانی برای انتقال فرهنگ متناسب با جامعه اسلامی ایران را دارد.

وی با بیان اینکه سینما فرصتی برای انتقال مفاهیم فرهنگ دینی کشور است، افزود: متاسفانه هنر هفتم به موضوعات دینی و بطور خاص در رابطه با موضوع عاشورا به صورت جدی وارد عمل نشده است.

پژمانفر با اشاره به این مطلب که وقایع تاریخی فراوانی در حوزه دین موجود است که بسیاری از سینماگران کشور تاکنون به این ظرفیت توجه نکرده اند، عنوان کرد: فعالیت‌های کمرنگ و اندک اصحاب هنر پاسخگوی نیاز مردم در بخش سینمای دینی نیست.

رئیس کمیته هنر، گردشگری و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد بر اینکه در رابطه با سینمای دینی در یک فضای حداقلی پیش می رویم، تصریح کرد: در رابطه با حوزه دین  و عاشورا اصحاب هنر، رسانه‌ها، سینما تولیدات فاخر بسیار کمی داشته‌اند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: سینما ابزار انتقال فرهنگ است که اگر در اختیار جریان‌های مثبت قرار گیرد مخاطبان بسیاری را تحت تاثیر قرار می دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که هماهنگ بودن صنعت سینما با حوزه دین افزایش و تعدد مخاطب در سینما را به دنبال دارد، بیان کرد: از طریق سینما می توان به بسیاری از سئوالات مردم در رابطه با مسائل دینی و وقایع تاریخی  پاسخ  صحیح داد.