شناسه خبر: ۱۰۲۵
بازدید: ۶۲۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۳

هاشمی رفسنجانی باید زاویه خود را با نظام اصلاح کند/ عده ای در ماجرای فتنه مقابل انقلاب ایستادند

43108

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هاشمی‌رفسنجانی باید تلاش کند زوایای خویش را اصلاح کند چرا که پس از جریانات فتنه ۸۸ زوایای رفتاری وی کاملا با خط مشی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری بوده متفاوت بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح توس،  روزی به فردی سردار سازندگی گفته می‌شد که نقش ویژه او در انقلاب اسلامی ایران بر هیچ فردی پوشیده نبود و امروز او به نقش‌آفرینی به نفع  جریانات باطل قدم برمی‌دارد، سفر کوتاه و چند روزه هاشمی‌رفسنجانی به مشهد که در آن از دیدارهای مردمی، بازدیدهای علنی با وجود خبرنگاران و…. خبری نیست و تنها به سرکشی از املاک و مستغلات ( دانشگاه آزاد و …) بسنده می‌شود بهانه‌ای شد تا با حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر گفت‌وگویی داشته باشیم تا مواضع یکسال اخیر هاشمی‌رفسنجانی بررسی شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در این خصوص اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها فردی که محور تمامی مسائل بوده و طبق مبانی ولایت فقیه، حجت شرعی در دنیا و آخرت برای ما محسوب می‌شوند، رهبر معظم انقلاب هستند و در این راستا تمام افراد را بر اساس سیاست‌ها و میدان‌های ایشان ارزیابی می‌کنیم.   وی افزود: هاشمی‌رفسنجانی باید تلاش کند زوایای خویش را اصلاح کند چرا که پس از جریانات فتنه ۸۸ زوایای رفتاری وی کاملا زاویه‌دار با خط مشی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری بوده است.

پژمانفر تصریح کرد: هاشمی‌رفسنجانی  آن هنگام که مخالفت شدید خود را در حمایت از سوریه مطرح کرد، رهبر معظم انقلاب در مکان‌های مختلف، مخالفت خود نسبت به این موضوع را نشان دادند، و نظام از مقام معظم رهبری حمایت کرد و امروز همین موضوع به عنوان یک افتخار برای نظام به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: هاشمی‌رفسنجانی در ارتباط با افرادی که از خطوط قرمز نظام رد شده و در مقابل نظام ایستاده بودند، با وجود اینکه حجت بر آن افراد تمام شده بود، نسخه هایی در حمایت از این افراد ارائه داد و روش غلطی را در رابطه با این موضوع در پیش گرفت و به جای اینکه در کنار نیروهای انقلاب بایستد و از جریان و گفتمان انقلاب حمایت کند، در مقابل جریان انقلاب ایستادگی کرد و گفتمان انقلاب را پس زد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: رفتارهای هاشمی‌رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی، در مسائل سیاست داخلی و در ارتباط با مواضع سیاست خارجی کشور همگی نشانگر این است که خواسته یا ناخواسته تحت تأثیر افراد بسیاری  به ویژه فرزندان خویش قرار گرفته است، با وجود اینکه می‌دانست مسیر باطل است اما آن مقدار شجاعت لازم را نداشت که بتواند در مقابل ایستادگی کند و انقلاب اسلامی را بر خواسته‌های خانوادگی خویش مقدم بدارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنگامی که فردی خود را تافته جدا بافته فرض کرده و احساس کند که هر آنچه برای او فراهم شده از ناحیه خودش ایجاد شده است طبیعتا اتفاقات مذکور برای وی رخ خواهد داد؛ گفت: افرادی جریان امتیازخواهی را در فضای انقلاب برای بسیاری دیگر ایجاد نمودند و به آنان یادآور شدند  نقش مهمی در انقلاب و حتی قبل از آن داشته‌اند و دارای امتیاز هستند و به این ترتیب رویکرد ویژه‌خواهی را برای آنان مطرح و نهادینه کردند که باید نسبت به مسائل مطرح شده برای خویش امتیازاتی را قائل شوید و در همین فضا افراد بسیاری مانند؛ هاشمی‌رفسنجانی امتیازات ویژه‌ای برای خود قائل شدند.

وی افزود: هنگامی که مردم در اوج مشکلات بودند افراد مذکور احساس می‌کردند که باید سهم خویش را از انقلاب بگیرند و اقدام به مسافرتهای دور دنیا و … می‌کردند و برای فرزندان خویش نیز امتیارزات ویژه‌ای را قائل می‌شدند.

پژمانفر با اشاره به اینکه شیطان قوی است و همه باید از شر شیطان به خدا پناه ببرند تا در شرایطی قرار نگیرند که برای خویش امتیازات ویژه قائل شوند، افزود: این اتفاق برای هاشمی‌رفسنجانی رخ داد که امیدواریم درس عبرتی برای وی، فرزندانش، اطرافیانش و برای افرادی که این صحنه‌های تلخ را شاهد هستند، باشد اما متأسفانه این درس عبرت برای بسیاری اتفاق نیفتاد و امروز با تلخی شاهد هستیم که چگونه افرادی که روزی در حرکت انقلاب سهیم بودند اکنون در مقابل انقلاب ایستاده‌اند و چنین مطالبات سنگینی را برای انقلاب ایجاد می‌کنند.

وی یادآور شد: تاریخ گذشته بشریت نشان می‌دهد که افراد باید توجه داشته باشند که چگونه انسان‌ها می‌توانند در معرض تزلزل بسیار قرار گیرند لذا باید از شرایطی که برای آنان به وجود آمده به خداوند منان پناه ببرند چرا که هنگامی که به پیامبر تکلیف می‌شود ثلثی از شب را بیدار باشد و در پیشگاه خداوند به تضرع بپردازد تنها دلیل آن جایگاه ویژه ایشان است که در معرض تهاجم بیشتری از ناحیه شیطان قرار دارد.

پژمانفر ادامه داد: باید ارتباط با ایزد منان را تقویت کنیم زیرا منشاء تمامی انحرافات، ضعف در ارتباط با خداوند است  و ما باید فرزندان خویش را در این فضا تربیت نماییم، اما بسیاری از افراد اعم از؛ هاشمی رفسنجانی برای فرزندان خویش سفرهای خارج از کشور، رانت‌خواری و …  را ایجاد می‌کنند و جالب اینجاست که  متأسفانه با وجود  بسیاری از انحرافات مسلمی که داشتند به جای اینکه  همانند امیرالمؤمنین (ع) و بسیاری از اسوه‌های انقلاب اسلامی که در مقابل انحرافات فرزندان خویش ایستاده و مقاومت می‌کردند، به مقاومت پرداخته و ایستادگی کنند، از رفتار ناصحیح، نامشروع و غیرقانونی آنان حمایت کردند.   عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم هاشمی‌رفسنجانی  در این دورانی که به نفع جریانات باطل نقش‌آفرینی می‌کند، عاقبت‌بخیر باشد.