شناسه خبر: ۸۱۰۰
بازدید: ۶۷
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۳۰ آبان ۱۴۰۲

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر:

نگاه بورس و فرابورس به «پدیده شاندیز» تغییر کرده است/ نماد ابنیه در بازار توافقی بازگشایی می شود

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه پدیده شاندیز از ارسال نامه رییس سازمان بورس به شرکت فرابورس برای بازگشایی نماد ابنیه در بازار توافقی بدون نیاز به کارشناسی خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه پدیده شاندیز به همراه جمعی از نمایندگان سهام داران از ارسال نامه رییس سازمان بورس به شرکت فرابورس برای بازگشایی نماد ابنیه در بازار توافقی بدون نیاز به کارشناسی خبر داد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انشالله در یکی دو هفته آتی نماد ابنیه در بازار توافقی باز شود و معاملات آغاز شود.

حجت الاسلام پژمان‌فر با تاکید بر اینکه باید همه کمک کنیم تا فعالیت کارگاهی در پروژه سرعت و شدت بگیرد،افزود: برای اینکار نیاز است تا سرمایه های مردمی از طریق بورس به پروژه تزریق شود و موانع لازم برای این مهم هم باید رفع شود.

وی یکی از موانع بر سر راه انجام معاملات ابنیه در بازار سرمایه را نبود کارشناسی لازم برای آغاز معاملات خواند و گفت: بحث کارشناسی و قیمت گذاری سهم از مسائلی است که در سالهای گذشته باعث بروز مشکلاتی برای پروژه و مردم شده است. خوشبختانه امسال از ظرفیت کمیسیون اصل نود استفاده کردیم و فرابورس پذیرفت تا سهام ابنیه مشابه نمادهای دیگر بازار توافقی بدون کارشناسی وارد بازار شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم  بر کارشناسی و ارزش گذاری سهم بعد از بازگشایی نماد تاکید کرد و ادامه داد: این سرمایه که در پدیده وجود دارد ،روزی که مداخلات دولتی حذف شود و تردیدهای سرمایه گذاران کم شود ارزش واقعی خود را نمایان خواهد کرد.

حجت الاسلام پژمان‌فر با تاکید براینکه اجرای این پروژه نیاز به سرمایه دارد،تاکید کرد:در یکی دو هفته آینده با پالس خوبی که از بازشدن نماد ابنیه به مردم داده خواهد شد، ارزش سهم و آینده درخشان پروژه بیشتر رخ نمایی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما در مقابل قانون و نظر حاکمیت تمکین می کنیم، اظهار داشت:خوشبختانه بورس و فرابورس نگاهشان به پدیده تغییر کرده است و انشالله روز بروز اخبار خوبی از پدیده را خواهیم شنید.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور حجت الاسلام خلیلی در راس دادگستری خراسان رضوی یک فرصت برای استان است،اظهار داشت:خوشبختانه ایشان با نگاه خوبی که به مسائل اقتصادی استان دارند و همچنین ارتباطات خوبی که با قوه قضاییه دارند؛ بسیاری از گره های کوری که در استان ایجاد شده است با ورود ایشان حل خواهد شد./