شناسه خبر: ۶۶۸۷
بازدید: ۴۸۲
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

نماینده مشهد و کلات: دولت مجلس را در جریان تصمیماتش قرار دهد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس امروز این سوال را دارد که از بسیاری از تصمیمات دولت مطلع نیست، چه برسد به مردم.

نصراله پژمانفر با اشاره به اینکه مردم برای ما یک فرصت هستند و اگر حرف‌هایی که باید به مردم گفته شود، را به آن‌ها نگوییم و بین خودمان و مردم فاصله ایجاد کنیم، به نفع کشور نخواهد بود، اظهار کرد: رهبر در پیچیده‌ترین مسائل، هم در زمانی که امام رهبری انقلاب را داشتند و هم امروز که ما بیش از ۲۰ سال از رهبری، مقام معظم رهبری استفاده می‌کنیم، ارتباط عاطفی و تنگاتنگی با مردم داشتند و توانستند مسائل را حل و فصل کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نباید در ذهن رئیس جمهور تنها این باشد که مردم به او رای دهند اما ایشان پشت درهای بسته برای همه مسائل تصمیم گرفته و اقدام کنند، یکی از اشکالاتی که امروز به دولت آقای روحانی وارد بوده، پنهان بودن تصمیمات و پنهان‌کاری‌های دولت آقای روحانی نسبت به مردم، مجلس و افرادی است که گروه‌های مرجع هستند.

پژمانفر بیان کرد: مجلس امروز این سوال را دارد که از بسیاری از تصمیمات دولت مطلع نیست، چه برسد به مردم. با پنهان‌کاری از مردم و عدم ارتباط با آن‌ها، چیزی عاید ما نمی‌شود. اگر مشکلی داریم، باید با مردم صادقانه مطرح کنیم، مردم ما در این موضوع سعه‌صدر خواهند داشت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم می‌بینند که فضای کشور یک فضای متلاطم بوده و این فضا نشان‌دهنده این است که هیچ اراده‌ای برای حل مشکلات مردم وجود ندارد، مردم می‌بینند که هیچ اتفاقی در دنیا، حوزه بین‌الملل و داخل کشور نیفتاده و در یک روز سکه ۵۰۰ هزار تومان گران می‌شود.

وی ادامه داد: امروز عدم پاسخگویی رئیس جمهور نسبت به مسائلی که در مجلس طرح سوال می‌شود، تلاش برای اینکه به شکلی امکان طرح سوال ایجاد نشود و همچنین عدم برقراری ارتباط در تریبون‌های رسمی، نشان‌دهنده این است که دولت پاسخی در مقابل ضعف‌ها و مشکلات ایجاد شده برای مردم ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و قوا باید در ارتباط با وظایفی که دارند، با مردم ارتباط داشته باشند، عنوان کرد: نمایندگان و افرادی که مستقیم از طرف مردم انتخاب می‌شوند باید با مردم ارتباط داشته باشند. دولت و مجلس نیز از طریق آرای مردم انتخاب می‌شوند، بنابراین همه آن‌ها باید اینگونه باشند نه اینکه پشت درهای بسته بدون اینکه فضاهای رفتاریشان شفاف باشد، اقدام کنند.

پژمانفر اضافه کرد: البته در جامعه برخی مسائل طبقه‌بندی وجود دارد که باید در این زمینه مراعات و دقت شود اما اینکه ما در جامعه حرف‌هایی را که در ارتباط با این مسائل می‌توان منتقل کرد را انتقال ندهیم، اصلا از طرف مردم قابل دفاع نیست.