شناسه خبر: ۷۲۸۲
بازدید: ۱۰۹۲
تاریخ انتشار: شنبه - ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

نماینده مردم مشهد و کلات: دولت در اجرای قانون افزایش حقوق ها کارشکنی می کند

حجت الاسلام نصراله پژمان فر اظهار داشت: انتظار مجلس از دولت اجرای صریح و شفاف قوانین در همه موارد، از جمله مصوبه افزایش حقوق ها در سال جاری است.

وی با بیان اینکه دولت نباید در اجرای قوانین تفسیر به رای داشته باشد تصریح کرد: دولت اگر در اجرای هر نوع قانونی چه برنامه ای و چه جاری، نیاز به تفسیر داشته باشد باید این تفسیر را از مجلس درخواست کند تا مجلس ابهامات آن را از زوایای گوناگون شفاف سازی کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مصوبه مجلس برای افزایش حقوق ها در سال ۹۸ به گونه ای در نظر گرفته شد که با توجه به وضع اقتصادی و تورم که در معیشت مردم رخ داده است به عدالت نزدیک باشد و بتواند بخشی از فشارهای اقتصادی و روانی که بر اقشار کم در آمد و افراد دارای حقوق پایین وارد شده است را جبران کند و هیچ ابهامی نسبت به این مصوبه که بر مبنای آن تمام کارکنان لشکری، کشوری و بازنشستگان باید ۴۰۰ هزار تومان به اضافه صفر تا ۱۰ درصد به حقوق‌شان در سال جاری اضافه ‌شود، وجود ندارد و این مصوبه حتی به تائید نهایی شورای نگهبان هم رسیده و باید توسط دولت اجرایی شود.

حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به اینکه دولت در اجرای قانون باید به وظیفه خود عمل کند، افزود: اما متاسفانه دولت در ارتباط با اجرای قانون مجلس در این زمینه با اینکه قانون شفافیت دارد، با بهانه های مختلف اجرای قانون را به شکل دیگری انجام می دهد که این تصمیم دولت باعث نارضایتی مجلس و مردم را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در باره این بی احترامی دولت به قانون مجلس تذکرات زیادی داده شده است، ادامه داد: این موضوع روز یکشنبه نیز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و بحث قرار خواهد گرفت و مجلس از ابزارهای قانونی خود برای برخورد و مواجهه با این عدم اجرای قانون توسط دولت استفاده خواهد کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تا زمانی که دولت در این زمینه قانون را به صورت درست اجرا کند، مجلس پیگیر اجرای دقیق این مصوبه برای افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت خواهد بود.