شناسه خبر: ۵۸۴۶
بازدید: ۸۷۰
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۵ آذر ۱۳۹۶

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس: سهم خراسان رضوی از اعتبارات کشوری کمتر از ۶ درصد است

حجت الاسلام نصراله پژمان فر در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: رشد زائرین در مشهد در هر سال نشان دهنده این است که مساله زیارت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید به آن توجهی ویژه شود. البته مردم مشهد نیز با کمال افتخار هر چه دارند و ندارند را در اختیار زوار قرار می دهند. همانطور که حاکمیت در برابر ایجاد آسایش برای مردم احساس وظیفه می کند، بخشی از وظایف آن نیز ایجاد آرامش است. تحقق آرامش برای مردم یک اصل اساسی است.

وی ادامه داد: اینکه مردم در اوج مشکلات خود به این بارگاه پناهنده می شوند، نشان می دهد مشهد یک مکانی است که مردم آرامش درونی خود را در آن پیدا می کنند. امروز ما و خدمات ما موجب حضور این جمعیت ۳۰ میلیونی در طول سال نیست. آنچه که باعث حضور این جمعیت است، انگیزه های مردم است. اگر حاکمیت زیرساخت ها را فراهم کند، قطعا می توان انگیزه های بیشتری ایجاد کرد.

پژمانفر تصریح کرد: در قانون برنامه پنجم بحث زیارت مطرح شد و در قانون برنامه ششم هم آمده است. قرار بود حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها در مشهد برای بحث زیارت در نظر گرفته شود که ما این را در برنامه ششم نیز پیگیری می کنیم. اگر امروز نمی توانیم خدمت بیشتری به زوار ارایه کنیم، به معنای این نیست که مردم ظرفیت نگذاشته اند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نگاه ملی به مشهد ایجاد شود، خاطرنشان کرد: مشهد یک کلان شهر در عرض کلان شهرهای دیگر نیست. مشهد ماموریت خاصی دارد که این ماموریت زیرساخت های خاصی را لازم دارد که بخشی از آن صورت گرفته و بخشی نیز انجام نشده است. امروز بیش از ۵۲ درصد هتل‌های کشور در مشهد استقرار دارد. با این حال باید برای لایه‌های متعددی که امروز به مشهد می آیند، کار انجام دهیم./

انتهای پیام