شناسه خبر: ۷۲۰۲
بازدید: ۶۶۷
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۲ فروردین ۱۳۹۸

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس: دستگاه قضایی با عوامل کوتاهی در سیل برخورد کند

نصراله پژمانفر در خصوص بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت در بحران سیل در کشور؛ کم‌کاری‌های برخی از مسؤولان را دلیل بر ضعف و بی‌تفاوتی آن‌ها دانست و اظهار کرد: شاید هم این افراد نسبت به کار خود دغدغه ندارند چراکه اگر امروز آماری گرفته شود افرادی که در کشور مسئولیت مستقیم دارند در داخل کشور حضور ندارند!

وی ادامه داد: نه‌تنها در بسیاری از مسائل و مقاطع این افراد در حوزه مسئولیتشان حضور نداشتند و این واضح و شفاف است که اگر در حوزه کاری خود حضور نداشته باشند نتیجه‌اش همین مشکلاتی است که امروز دامن‌گیر جامعه ما شده و باعث این می‌شود که این افراد مسائل منطقه خود را نشناسند.

نماینده مردم مشهد و کلات در خصوص وظایف دستگاه‌ها در زمان بحران بیان کرد: مسؤولان در این زمینه‌ها وظایف روشنی داشتند اما وظایف خود را انجام ندادند و باعث بروز مشکلات بزرگی شده است که به نظر من باید در بخشی از آن دستگاه قضایی ورود کند و برخورد لازم را با این افراد انجام دهد تا روشن شود کوتاهی از چه ناحیه‌ای صورت گرفته و باعث جلوگیری از اتفاقات بعدی بشود.

وی افزود: با توجه به مدیریت جدید دستگاه قضایی، اگر دستگاه قضا جدی وارد عمل شود و با عواملی که این کوتاهی‌ها را داشتند برخورد کند ما شاهد مشکلات کمتری در داخل کشور خواهیم بود.

پژمانفر در خصوص مدیریت بحران در استان خراسان رضوی تأکید کرد: این موضوع به مدیریت در مسائل کشور برمی‌گردد، خراسان رضوی در چند سال اخیر، شاهد حضور دو استاندار بوده که رزم حسینی باانگیزه و جدیت مسائل را پیگیری می‌کند و با حضور خود از همان روز اول بدون حاشیه به حل مشکلات مردم پرداخته است و ما استانداری را هم چند سال تجربه کردیم که با رویکرد امنیتی داشتن نسبت به مسائل استان، بیشترین بحران‌ها را در استان و شهر مشهد ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اما متأسفانه شاهدیم که استانداری که آن‌همه ناتوانی داشته نه‌تنها کسی از او بازخواست نمی‌کند بلکه باوجود بازنشستگی، معاون وزیر می‌شود و این‌ها مشکلاتی است که دولت نتوانسته از آن فضاهای بسیار بدی که موجب اذیت و آزار مردم بوده خود را جدا کند.

پژمانفر مدیریت بحران ضعیف در کشور را ناشی از انتخاب‌های اشتباه دانست و گفت: انتخاب‌ها بر اساس صلاحیت افراد نیست و بر اساس نگاه‌های باندی، حزبی و اینکه آن فرد به مجموعه ما وابسته فکری باشد صورت می‌گیرد و این مسئله ریشه همه ضعف‌ها در کشور ما است.