شناسه خبر: ۷۲۱۹
بازدید: ۴۸۰۴
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۸

نماینده مردم مشهد و کلات خواستار پرداخت تسهیلات بلاعوض به سیل زدگان کلات شد

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر با اشاره به اینکه سیل همواره خسارت به همراه دارد، اظهار کرد: اگرچه سیل هیچ‌گاه بدون خسارت نیست، اما اگر بتوانیم حوادث را مدیریت کنیم، قطعاً خسارت ناشی از آن کمتر خواهد بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش قابل‌توجهی از آب‌گرفتگی در کلات به دلیل وجود کامیون در مقابل پل بود که منجر به برگشت آب و باعث ورود گل لای به خانه‌های مردم و مسجد جامع کلات شد.

وی بابیان اینکه ارتفاع آب ورودی در مسجد جامع به یک متر رسیده بود، اما با تلاش مردم و نیروهای امدادی آب از مسجد خارج و منازل مردم خارج تا کمترین خسارت وارد شود، بیان کرد: درصورتی‌که مردم همکاری بهتری داشتند و ماشین‌ها را در معرض آسیب قرار نمی‌دادند، قطعاً با همکاری دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی‌های بیشتر می‌توانستیم بحران را مدیریت کنیم تا با مشکلات کمتری روبه‌رو شویم.

پژمانفر خرابی‌های سیل را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: از روز گذشته تمامی دستگاه‌ها باهمت و دقت وارد عمل شدند، من هم نماینده‌ای را فرستادم تا شاهد کمک‌رسانی‌ها از نزدیک باشد، به‌طوری‌که مقداری از این خسارت‌ها شناسایی و طبق صحبت‌های انجام‌شده با وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور قرار بر تجهیز امکانات مناطق سیل‌زده شد.

وی به صحبت با فرماندار کلات اشاره و عنوان کرد: طبق اطلاعاتی که دارم و با فرماندار صحبت کردم صلاح بر این شد تا ما موضوع را در تهران پیگیری کنیم و در پیگیری‌ها این تصمیم گرفته شد تا نسبت به سیل‌زدگان کلات تسهیلات بانکی بلاعوض پرداخت شود تا بخشی از مشکلات مردم کاهش یابد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی همچنین از ارسال نامه‌ای خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی خبر داد و یادآور شد: در این نامه خواسته‌شده میراث فرهنگی تا نسبت به رفع مشکلات آب‌گرفتگی حاصل از سیل در اماکن تاریخی به‌ویژه مسجد جامع کلات اقدام کند.