شناسه خبر: ۶۴۰۵
بازدید: ۴۰۸
تاریخ انتشار: شنبه - ۵ خرداد ۱۳۹۷

نماینده مردم مشهد و کلات: با ورزش حرف هایی را می توانیم بزنیم که در جای دیگر ممکن نیست

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه ها با موضوع قران، نگرش افراد نسبت به برگزاری نمایشگاه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: نگرش های مختلف می توانند قضاوتهای مختلفی را دراین خصوص در پی داشته باشد.

او توضیح داد گه اگر قضاوت ما در خصوص ظرفیت قران و مباحث پیرامونی آن باشد تا شرایط مطلوب خیلی فاصله داریم به این ترتیب باید ظرفیتها را شناسایی کرده نمایش داده و به مردم عرضه کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : اما اگر به تلاش های افراد در برپایی نمایشگاههای مذهبی و قرانی نگاه کنیم اینکه با این امکانات و دست خالی و مشکلات پیش روی توانستند چنین فضایی را اماده کنند تا به قران خدمت کنند، باید از انها تقدیر و تشکر کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش از نمایشگاه یک فرصت برای تبادل توانمندی ها در تولیدات مختلف از جمله کتاب، نشریات و نرم افزارها و سخت افزارها نام برد و از آن به عنوان فرصتی برای تعالی معنوی یاد کرد.

پژمان فر افزود : واقعیت این است که برپایی این نمایشگاه برای ما یک مسوولیت هم ایجاد می کند در واقع مردم به اماکن سر میزنند از کالاها و بسته های فرهگی و مذهبی این نمایشگاه استفاده می کنند درواقع خیلی از فرصت معنوی شان همین روزهاست و در همین مکان نشاط روحی پیدا می کنند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : اگر با این دید به این موضوع نگاه کنیم این وظیفه ی حاکمیت است تا امکانات بیشتری فراهم کند تا مردمی که دراینجا حضور پیدا می کنند در یک شرایط بهتر و با تاثیر عمیقی تری از فضای معنوی این نمایشگاه بهره برداری کنند .بنابراین برای رسیدن این موضوع باید یک مقدار جدی تر تلاش کنیم.

او افزود : ایجاد فضای مناسب برای نشاط روحی و تعالی معنوی برای ما این مسوولیت ایجاد می کند که بتوانیم کمک کنیم چنین خدماتی در کل کشور ارائه بیشتر و مناسب تر فراهم شود. واقعیت این است همانگونه که حاکمیت در برابر فراهم کردن امکانات برای اسایش مردم احساس وظیفه می کند به لحاظ روحی نیز مردم به ارامش نیاز دارد و برای دستیابی به این احساس خوب به زیرساخت قران نیاز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر تصریح کرد :مردم باید در هرشرایطی قران را ببینند و در زندگی شان قران نقش افرین باشد، مردم باید در ورزش ، ازدواج ، تحصیل، اشتغال و… قران را ببیند .اثرات قران این نیست که فقط مردم به نمایشگاه بیایند یک کتاب نفیس ، زیبا و گران با بهترین جلد بخرند وبعد ان را ببوسند و برروی طاقچه قرار دهند، این نوع نگرش ضعف ماست . بلکه تعالیم و رهنمودهای قران در بطن زندگی مورد استفاده قرار بگیرد در سبک زندگی باید این کتاب عظیم الشان داده شود در ورزش نشان داده شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به تاثیر ورزش در ایجاد نشاط روحی و ارتقاء معنویت اشاره کرد و توضیح داد : من فکر می کنم اگر ورزش نتواند معنویت، نشاط و توحید را در انسان تقویت کند ما مسیر را به اشتباه رفته ایم مثلا یک تعدادی کوهنورد در مسیر صعود شاهد زیبایی های طبیعت می شوند، عظمت خلقت را می بینند به کوچکی خود پی می برند که این همان توحید است.

وی گفت :واقعیت این است که هر ورزشکاری توانمندتر است باید تواضع و رفتار دینی اش مشهود تر باشد، اگر شما ورزشکاری را دیدید که رفتاری اینگونه نداشت یک جای کار می لنگد و ما به عنوان مربی و مسوول فرهنگی مسیر ریل گذاری در ورزش را اشتباه جای گذاری کرده ایم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به علاقمندی نسل جوان به ورزش اشاره کرد و افزود : جوانان ما به ورزش تعلق خاطر دارند و این وظیفه حاکمیت است که این تعلق خاطر را هدایت و حمایت کنند این هدایتها در بخش های مختلف ورزش از جمله قهرمانی و همگانی مورد توجه قرار بگیرد و به واسطه ورزش مبانی اموزشی را مستقیم و غیر مستقیم بیان کنیم با ورزش حرف هایی را می توانیم بزنیم که درجای یگر این امکان وجود ندارد بنابراین باید الگوهای که در این موضوع داریم جدی بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر تصریح کرد :به عنوان مثال ما در کمیسیون فرهنگی میزبان فوتسالیستهای بانویی بودیم که در اسیا توانسته بودند عنوان قهرمانی را کسب کنند این نکته بسیار جالب است که این دختران قهرمان ما توانسته اند با آن حجاب خود حرفهایی را بزنند که مانمی توانیم بزنیم .آنها در حوزه دین بیشتر از ما تواسنته اند کار کنند و اسلام را تبلیغ کنند.