شناسه خبر: ۷۱۸۱
بازدید: ۷۲۷
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۶ اسفند ۱۳۹۷

نماینده مردم مشهد در مجلس: محور بیانیه گام دوم انقلاب مشارکت مردم است

حجت الاسلام نصراله پژمانفر پیرامون ‘بیانیه گام دوم انقلاب’ افزود: آنچه در انقلاب اسلامی و ایران به عنوان یک امتیاز عنوان می شود ‘مشارکت مردم’ است که همه تهدیدهای پیش رو را به فرصت تبدیل می کند و تاکنون نیز موجب رقم خوردن اقدامات کم نظیر در کشور شده است.

وی ادامه داد: انتخابات، مسائل اجتماعی و دفاع مقدس از جمله مواردی هستند که مردم با مسئولیت شناسی و احساس وظیفه نسبت به مسائل پیرامونی خود با آن برخورد کردند و امروز که کشور گرفتار بحرانهای اقتصادی است رفع آن نیز با استفاده از ظرفیت مردم محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیانیه گام دوم انقلاب که ریلگذاری در مسیر حرکت نظام جمهوری اسلامی است، علاوه بر تعیین اهداف، رسیدن به اهداف عالیه نظام را نزدیکتر کرده اند.

وی افزود: توجه به نیروهای مومن انقلابی که باید میدانداری و پرچمداری حرکت کشور را در جهت اجرایی شدن گام دوم انقلاب در دست داشته باشند از دیگر نکات مهم این بیانیه تاریخی است.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: عبور از فضای موجود و شفاف شدن افق نگاهها در سراسر کشور، زدودن معایب دیوانسالاری و دست اندازهایی که روند پیشرفت در جهت نظام گفتمانی جهان اسلام را با کندی روبرو کرده اند و همچنین خالص سازی روند حرکت نظام در مسیر اسلامی و جلوگیری از نفوذ جریانهای غیراسلامی از دیگر مسائل مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب هستند که می بایست مورد توجه همه آحاد ملت و مسئولان قرار گیرند.

وی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب بسیار واضح است و افق روشنی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در دهه های پیش رو ترسیم کرده که در کنار تحقق اهداف آرمانی، پیشرفت کشور را نیز در ابعاد مختلف میسر می سازد.

حضرت‌ آیت ‌الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۴ بهمن ماه امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.