شناسه خبر: ۷۱۴۵
بازدید: ۴۲۹۲
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

نماینده مردم مشهد در مجلس: سهم ما در مشهد نسبت به فضای کتابخانه عمومی فاصله دارد

بزرگترین کتابخانه کشور صبح دوشنبه،‌ ۱۵ بهمن ماه با حضور حجت الاسلام پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی؛ علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اعضای هیأت امنا، مدیران و معاونان نهاد، جمعی از خانواده های شهدای گرانقدر مشهد مقدس و مسئولان استانی افتتاح شد.

حجت الاسلام نصراله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: امروز در دنیا می گویند ایرانی هرچه اراده کند به آن دست می یابد، این امری است که ما اثبات کرده ایم اما علیرغم همه تهدیدها و سختی ها ما امروز نسان دادیم میتوانیم.

به گفته وی، ما در تمام عرصه های دانشی و پژوهشی صنعت کشاورزی و خدمات نشان داده ایم که می توانیم، اعتمادی که به نیروهای جوان و خوش فکر شد نشان دهنده آن است که مسیر همینجاست، چرا که ما هم در مجلس شورای اسلامی به همین دلیل مصوبه عدم بکارگیری نیروهای بازنشسته را جدی مطرح کردیم، زیرا آنچه بیش از همه مدنظر ما بود اینکه نیروهای توانمندی میتوانیم داشته باشیم به شرط آنکه به‌ آنها فرصت دهیم تا کارهای نشدنی را انجام دهند.

پژمانفر با بیان اینکه همه برای راه اندازی کتابخانه مشهد تلاش کردند همه به آن تعلق خاطر داشتند بنده نیز هرگاه به مشهد می آمدم به آن سری میزدم گفت: اما هنوز سهم ما در مشهد نسبت به سرانه فضای کتابخانه های عمومی فاصله دار است، البته مطلعیم که تا پایان سال چند پروژه راه اندازی خواهد شد اما هنوز نتوانستیم به وضعیت مناسبی در حد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است برسیم،من شاهدهمت بالای شخص اقای مختارپور دبیرکل نهادکتابخانه ها بوده و هستم اما امروز چیزی که درباره پراکندگی کتابخانه ها در مشهد گفتم قابل توجه است، امیدواریم خیرین هم در این مسیر کمک کنند.

وی افزود: دولت امروز باید نخود در آش باشد، اصل کار مردم و بخش خصوصی هستند، امروز اداره کشور با شرایط موجود سخت است وپرداخت هزینه ها دشوار، بنابراین تمام خواسته ها تحقق پذیر نیست اما باید تلاش کنیم مردم پا به میدان گذارند.

این عضو پارلمان به مصوبه مجلس اشاره کرد و گفت؛ یکی از مصوبات در صحن علنی هزینه های مالیاتی است، بنده پیشنهاد کردم(در بودجه هم وجود دارد) همه فعالیتهای فرهنگی مشمول شود، مثلا اگر خیری مسجد یا کتابخانه میسازد طبق قانون امسال این هزینه ها قابل قبول متایلتی محاسبه خواهد شد، این مسئله چراغ سبزی به خیرین خواهد بود.

پژمانفر تاکید کرد: این مصوبه با دو سوم رأی اورده و بزودی در صحن هم مصوب خواهد شد، این نگاه غلطی است که توسعه فناوری‌های نوین جایگزین کتابخانه می‌شود، امروز به فیزیک کتاب نیازمندیم. ما در برخی مقاطع اشتباه کردیم، آموزش و پرورش ما هم اشتباه کرد که شخص کتابدار را حذف کرد، ما امروز به آموزش و پرورش فشار می‌آوریم تا کتابدار به مدارس برگردد اما اموزش پرورش میگوید سخت است!

وی ادامه داد: بچه های ما امروز کتاب نمی بینند، در فضای کتاب حضور نمی یابند باید از کتاب به عنوان مهمترین نیاز نگاه کرد.