شناسه خبر: ۶۲۲۳
بازدید: ۴۳۴
تاریخ انتشار: شنبه - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

نماینده مجلس دهم: گاهی به اسم فرار از ارتجاع به دام ارتجاع می افتیم

حجت السلام نصراله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی درباره راهکاری که مانع خطر ارتجاع از انقلاب شود گفت: ما زمانی که مفاهیم یک موضوع را خوب متوجه نمی شویم گاهی به دامن همان موضوع می افتیم گاهی به اسم فرار از ارتجاع به دام ارتجاع می افتیم و گاهی به اسم دموکراسی در دام دموکراسی قرار می گیریم.

وی اضافه کرد: ابتدا باید یک بررسی دقیقی در ارتباط با این واژه ها انجام شود و سپس براساس تعریف قابل دفاع، عملیاتی در ارتباط با این موضوع صورت بگیرد.

نایب رئیس کمیسون فرهنگی اظهار داشت : در جامعه ما به اسم پیشرفت و اینکه نگاه به گذشته و توسل به فرهنگ های قدیمی غقب ماندگی است راه نجات را رفتن به سمت مدرن شدن تعریف کردند و جامعه ما به شدت در فرهنگ مدرنیته غرق شد .

نماینده مردم مشهد و کلات در ادامه افزود: دامن زند به مدرن شدن باعث شد که ما به تمام داشته های گذشته خود هجمه ببریم و همه واحدهای تاثیرگذار فرهنگی خودمان را به آتش کشیدیم و امروز هم در یک فضایی قرار گرفتیم که نه از مدرنیته و نه از فضاهای سنت گرایی خیری به مردم ما نرسیده است.

پژمانفر در پایان گفت: ما باید تعاریفی داشته باشیم که گاهی با این تعاریف نابجا با اشتباهاتی مواجه نشویم بعد از این موضوع باید یک برنامه مشخص هم در ارتباط با این مسئله برنامه ریزی کنیم که درواقع برنامه مشخصی باشد و در کنار برنامه ریزی مشخص یک سری نظرات و رصد دقیق در خصوص ابهامات در این حوزه پیش بینی کنیم که طبیعتا اگر ما برنامه چشم انداز روشنی داشته باشیم برنامه ریزی دقیق و شفاف همراه با نظارت داشته باشیم کمتر مبتلا به انحرافات می شویم.