شناسه خبر: ۱۶۴۷
بازدید: ۷۵۰
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

نمایشگاه قرآن و عترت تبلور ظرفیتهای بی نظیری است که در این حوزه وجود دارد

265056_orig

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نمایشگاه قرآن و عترت یک جریان تشریفاتی نیست گفت: نمایشگاه قرآن و عترت تبلور ظرفیتها، اتفاقات و استعدادهای بی نظیری است که در این حوزه وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، وی در دومین جلسه ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس در سالن اجتماعات ارشاد خراسان رضوی افزود:باید اقدامات لازم انجام شود تا همه بتوانند در حوزه قرآنی ظرفیتهای خود را نشان دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موفق بودن نمایشگاه را باید در بین مردم و جامعه ببینیم اگر توانستیم فضای قرآنی را در زندگی مردم جاری و سازی کنیم موفق شده ایم.

پژمانفر با بیان این که انس با قرآن باید از زمان کودکی آغاز شود گفت: برای انس دادن مردم به قرآن باید در نمایشگاه نوآوریهای لازم را داشته باشیم و برای همه فرصت های برابر ایجاد کنیم تا بتوانند به قرآن و عترت خدمت کنند.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از ششم الی سیزدهم تیرماه در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.

دبیر دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس افزود: این نمایشگاه ششم الی ۱۳ تیرماه ساعت ۱۸ الی ۲۴ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر می‌شود.

وی این نمایشگاه را بزرگترین نمایشگاه قرآن و عترت بعد از تهران دانست و ادامه داد: سال گذشته از این نمایشگاه ۳۵۰ هزار نفر بازدید کردند، این نمایشگاه پس از ۹ دوره برگزاری به یک مطالبه مردمی تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب، مردمی برگزار کردن دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد را از ویژگیهای نمایشگاه برشمرد و ابراز کرد: برگزاری این نمایشگاه توسط موسسات قرآن و عترت است و ۲۰ موسسه اجرای این نمایشگاه را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن باید به سمتی برود که تولیدمحور باشد نه صرفا بازار خرید محصولات قرآنی، ادامه داد: از همین رو در این نمایشگاه موفقیت‌های یک ساله استان در تولید محصولات فرهنگی و قرآنی ارائه خواهد شد.

دبیر دهمین نمایشگاه قرآن و عترت بزرگترین مشکل این نمایشگاه را کمبود اعتبار دانست و گفت: عمده مشکل ما در هر سال کمبود اعتبار نمایشگاه است اگر این نمایشگاه ردیف بودجه ای مشخص داشته باشد می توانیم با توجه به ظرفیتهای گسترده قرآنی مشهد به سمت کیفی بخشی نمایشگاه برویم.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان یادآور شد: نمایشگاه امسال از ۳۲ کمیته و ۲۵ بخش تشکیل خواهد شد.

در این جلسه همچنین مسولین کمیته های برگزاری دهمین نمایشگاه قرآن و عترت گزارشی از روند کاری نمایشگاه ارائه کردند.